mașini electrice
Home Piaţa auto Industrie auto Economiile Cehiei și Slovaciei, afectate puternic de problemele producătorilor auto

Economiile Cehiei și Slovaciei, afectate puternic de problemele producătorilor auto

Deficitul de semiconductori determinat de pandemie a făcut ravagii în economiile Cehiei și Slovaciei, care găzduiesc un total de șapte mari fabrici de autoturisme. Problemele constructorilor auto au afectat cu 1,1% PIB-ul Cehiei și cu 1,8% pe cel al Slovaciei.

Producția de mașini reprezintă, pentru Cehia, 10% din produsul intern brut (PIB) și 2% din producția industrială, iar pentru Slovacia, 15% din PIB și 41% din producția industrială.

Foarte dependente de producția de mașini, economiile Cehiei și Slovaciei sunt puternic afectate în acest an, deoarece pandemia de Covid-19 a redus importurile de semiconductori din Asia.

Constructorii auto locali se așteptau la o redresare rapidă după redeschiderea economiei în 2020, dar planurile lor au fost afectate de închiderile frecvente ale centrelor de producție, ca urmare a lipsei de semiconductori, o componentă cheie atât pentru vehiculele convenționale, cât și pentru cele electrice.

„Problemele din industria auto au redus creșterea PIB-ului, pentru 2021, cu 1,1
puncte procentuale”, a declarat Helena Horska, analist la Raiffeisenbank din Praga, citată de AFP.

Banca Națională a Cehiei estimează acum o creștere anuală a PIB-ului de 1,9% pentru 2021, în scădere față de prognoza de 3,5% în august.

Banca centrală a Slovaciei și-a revizuit în scădere prognoza de creștere a PIB-ului pentru 2021, la 3,1% pentru acest an, estimând că problemele industriei auto vor avea un impact de 1,8 puncte procentuale.

Marek Jancak, șeful de producție al Skoda Auto, parte a Volkswagen, a declarat că lipsa de cipuri este „o problemă a anului 2021”. „A venit din senin și de aceea impactul este atât de dur. Au fost momente când am suspendat producția săptămâni întregi și acum mergem într-un ritm redus”, a precizat acesta.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Cele mai mari și mai profitabile societăți de leasing financiar din România

Când se va putea circula pe primii kilometri din Autostrada Sibiu-Piteşti

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

BASF
Industrie auto

BASF construiește o nouă unitate de producție pentru hidroxid de amoniu de puritate electronică

BASF anunță construcția unei unități moderne pentru producția de hidroxid de amoniu...

Louis Schweitzer
Industrie auto

Renault Group îi aduce un omagiu lui Louis Schweitzer, arhitectul achiziției Dacia în 1999

Renault Group a aflat cu profundă emoție vestea despre decesul, la vârsta...

Volkswagen
Analize de piațăIndustrie auto

Prognoze sumbre pentru cei trei giganți auto germani – Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz

Piața auto germană, cândva un simbol al preciziei, prestigiului și puterii tehnologice,...

Industrie autoJuridic

Noul standard EURO 6e-bis. Pentru hibridele plug-in, emisiile de CO2 cresc, în medie, cu 200%

Sfârșitul anului 2025 se apropie și, odată cu el, obligația producătorilor auto...