Deficitul de semiconductori determinat de pandemie a făcut ravagii în economiile Cehiei și Slovaciei, care găzduiesc un total de șapte mari fabrici de autoturisme. Problemele constructorilor auto au afectat cu 1,1% PIB-ul Cehiei și cu 1,8% pe cel al Slovaciei.
Producția de mașini reprezintă, pentru Cehia, 10% din produsul intern brut (PIB) și 2% din producția industrială, iar pentru Slovacia, 15% din PIB și 41% din producția industrială.
Foarte dependente de producția de mașini, economiile Cehiei și Slovaciei sunt puternic afectate în acest an, deoarece pandemia de Covid-19 a redus importurile de semiconductori din Asia.
Constructorii auto locali se așteptau la o redresare rapidă după redeschiderea economiei în 2020, dar planurile lor au fost afectate de închiderile frecvente ale centrelor de producție, ca urmare a lipsei de semiconductori, o componentă cheie atât pentru vehiculele convenționale, cât și pentru cele electrice.
„Problemele din industria auto au redus creșterea PIB-ului, pentru 2021, cu 1,1
puncte procentuale”, a declarat Helena Horska, analist la Raiffeisenbank din Praga, citată de AFP.
Banca Națională a Cehiei estimează acum o creștere anuală a PIB-ului de 1,9% pentru 2021, în scădere față de prognoza de 3,5% în august.
Banca centrală a Slovaciei și-a revizuit în scădere prognoza de creștere a PIB-ului pentru 2021, la 3,1% pentru acest an, estimând că problemele industriei auto vor avea un impact de 1,8 puncte procentuale.
Marek Jancak, șeful de producție al Skoda Auto, parte a Volkswagen, a declarat că lipsa de cipuri este „o problemă a anului 2021”. „A venit din senin și de aceea impactul este atât de dur. Au fost momente când am suspendat producția săptămâni întregi și acum mergem într-un ritm redus”, a precizat acesta.
Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
Cele mai mari și mai profitabile societăți de leasing financiar din România
Când se va putea circula pe primii kilometri din Autostrada Sibiu-Piteşti
Comentați?