Doar 2% din numărul călătoriilor efectuate de români au fost pentru afaceri și motive profesionale

Românii au făcut în primele nouă luni ale anului peste 13 milioane de călătorii, 93% dintre acestea fiind pentru vacanţe, doar 2,1% pentru afaceri și motive profesionale, iar 4,9% pentru alte motive (pelerinaj religios, tratament medical etc), arată datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS).
afaceri și motive profesionale

Cele mai multe călătorii pentru vacanţe și pentru afaceri și motive profesionale, efectuate în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2021, au fost cele de 1-3 înnoptări, acestea reprezentând 59% din totalul călătoriilor pentru vacanțe și 57,2% din totalul călătoriilor pentru afaceri și motive profesionale.

afaceri și motive profesionale

Potrivit INS, în călătoriile pentru vacanţe, turiştii români au preferat cazarea la părinţi, bunici, rude sau prieteni și, ca destinație pentru călătoriile externe, țări din Europa Ca şi în anii anteriori, se menţine preferinţa turiştilor români privind modalitatea de cazare în cadrul călătoriilor pentru vacanțe, 52,3% dintre aceştia preferând cazarea la rude şi prieteni. Urmează cazarea în hoteluri şi unităţi similare, în proporţie de 24,5%, și alte unități de cazare (cabane turistice, pensiuni turistice, pensiuni rurale, bungalouri, spații de cazare pe nave) în proporție 14,2%. Restul modalităților de cazare, respectiv locuințe particulare cu chirie (camere și apartamente de închiriat), case de vacanță (locuințe particulare), campinguri și alte tipuri de cazare fără plată au fost preferate de 9,0% dintre turiști.

În cadrul călătoriilor de afaceri şi motive profesionale, turiştii români s-au cazat în proporţie de 30,4% în hoteluri şi unităţi similare. Alte modalităţi de cazare au fost utilizate în proporţie de 22,9% la rude şi prieteni, în alte tipuri de cazare fără plată 21,5% și în locuințe particulare cu chirie (camere și apartamente de închiriat) 13,6%. Restul modalităților de cazare, case de vacanță (locuințe particulare), alte unități de cazare și campinguri au fost preferate de 11,6% dintre turiștii participanți la acest tip de călătorie.

Luna de vârf pentru călătoriile de vacanţe fost luna august, atât pentru călătoriile interne, cu 21,4% din totalul acestui tip de călătorii, cât și pentru călătoriile externe, cu 33,5% din total.

Datele INS arată că luna de vârf pentru călătoriile de afaceri a fost luna februarie, pentru călătoriile interne, cu 18% din total şi luna ianuarie pentru călătoriile externe, cu 25,8% din total.

În proporţie de 96,1% călătoriile pentru vacanţe în străinătate, realizate în primele 9 luni ale anului, au avut ca destinaţie ţări din Europa, ţările Uniunii Europene reprezentând 91,4% din totalul acestor călătorii.

Numărul total de înnoptări aferente călătoriilor realizate în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2021 a fost de 52745,0 mii, (89,5% reprezentând înnoptările pentru călătoriile de vacanță). Din totalul de 47227,8 mii de înnoptări înregistrate pentru vacanţe, 88,6% au fost realizate în România şi 11,4% în străinătate.

Peste două treimi din cheltuielile rezidenţilor pentru vacanţe şi afaceri au fost făcute în România

În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie, rezidenţii români au cheltuit aproximativ 12,7 miliarde de lei pentru călătorii de vacanţă şi afaceri, din care 79,7% pentru cele care au vizat destinaţii interne, iar 20,3% pentru cele care au vizat destinații externe.

Din totalul cheltuielilor turistice pentru călătorii de vacanță în primele 9 luni ale anului, 80,9% au reprezentat cheltuielile pentru călătoriile în ţară, iar 19,1% pentru călătoriile în străinătate.

Majoritatea excursiilor de o zi efectuate în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie au avut ca destinaţie România

Românii au afectuat în primele 9 luni ale anului peste 26 de milioane de excursii, din care 99,8% au avut ca destinaţie România. Principalul mijloc de transport preferat a fost maşina personală, cu 45,3% din total, urmat ca pondere de mașina de ocazie sau a unei rude, cu 26%, de autobuz, microbuz sau autocar, cu 25,6% și de alte mijloace de transport (tren, avion, barcă etc), cu 3,1% .

Principalele scopuri ale efectuării excursiilor interne au fost vizitarea rudelor sau prietenilor (38,9% din totalul excursiilor interne) şi cumpărăturile (31,6% din total). La excursiile externe principalul scop al călătoriei au fost cumpărăturile cu 46,1% din total, urmat de călătoriile pentru petrecerea timpului liber cu 30,1% și de vizita la prieteni sau rude cu 15,7% din totalul excursiilor externe.

În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie, români au cheltuit pentru excursii 7,5 miliarde de lei, din care 99,7% au fost pentru excursiile interne.

Din totalul cheltuielilor efectuate de rezidenţii români pentru excursii, ponderea principală o constituie cheltuielile pentru cumpărarea de mâncare, băuturi, tutun 33,1%, urmate de cheltuielile pentru cumpărarea altor bunuri de larg consum (31,0% din total cheltuieli) şi de cheltuielile pentru transport (14,5%).

 

 

CITEȘTE ȘI:

Daimler își reduce participația în societatea mixtă înființată cu producătorul auto chinez BYD

Cele mai mari și mai profitabile societăți de leasing financiar din România

 

 

 

Adaugati comentariu