După ce, acum două zile, camionul electric E-Fuso eCanter a început să transporte mărfuri prin orașele din Japonia și Statele Unite, nemții de la Daimler dezvăluie un concept spectaculos de camion pentru livrări regionale: E-Fuso Vision One.
Tesla, păzea! E-Fuso (și, implicit, compania mamă Daimler) strică petrecerea americanilor, care după ce stârniseră curiozitatea transportatorilor, stabilind data de 26 octombrie pentru dezvăluirea detaliilor oficiale ale camionului lor electric, au amânat evenimentul pentru luna noiembrie. Între timp, germanii au prezentat primele imagini oficiale ale unui camion complet electric, destinat livrărilor interurbane.
Așa cum vă așteptați, este doar un pas către electrificarea totală ”în următorii ani” a gamei Mitusbishi Fuso Truck and Bus Corporation, companie care face parte din gigantul Daimler Trucks. Astfel, camionul electric E-Fuso Vision One va avea o autonomie de până la 350 km, în condițiile în care masa maximă totală va fi de 23 de tone, iar cea utilă va fi de 11 tone, cu doar două tone mai redusă decât a versiunii diesel. Bateriile de până la 300 kWh vor asigura curentul necesar. Îl vom putea zări pe șosele începând cu finalul anului 2021, inițial în Japonia și apoi pe alte piețe importante la nivel global.
„Odată cu lansarea lui eCanter, am demonstrat viabilitatea camioanelor electrice. Azi, fiecare exemplar eCanter economisește până la 1.000 euro la 10.000 km din buzunarul flotelor. Iar cum tehnologia electrică de propulsie evoluează rapid, și noi vom continua să dezvoltăm camioane electrice și autobuze cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător și a societății în care trăim”, spune Marc Listosella, președinte și CEO al Mitsubishi Fuso Trucks Corporation.
Până la lansarea futuristului model, fratele mai mic, eCanter a fost pus deja la muncă în SUA și Japonia, camioanele fiind folosite de companiile Seven-Eleven, UPS și Yamato Transport. Modelul are o masă totală maximă de 7,5 tone și o autonomie de 100-120 km, ultra-suficientă pentru o zi de livrări urbane.
Între timp, Elon Musk a admis că actualele baterii Li-Ion sunt prea grele și prea scumpe pentru a reuși să facă față cerințelor camioanelor articulate folosite pe rute lungi, dar este convins că rularea în pluton a camioanelor, pentru a evita rezistența la aer, ar face perfect fezabilă apariția camioanelor electrice pentru distanțe lungi. Numai că rularea în pluton ar presupune legalizarea rulării autonome. Este o declarație care va fi, cu siguranță, clarificată odată cu lansarea din noiembrie a camionului electric Tesla.
Comentați?