Anvelopele montate pe vehicule electrice ar avea o durată de viață, în medie, cu 10.219 km mai scăzută decât cele montate pe mașinile pe benzină sau diesel, arată un studiu comparativ realizat de Epyx, o companie britanică specializată în management de flotă.
Tranziția energetică a parcului auto relevă treptat consecințele de luat în considerare asupra sectoarelor din amonte și din aval. În ceea ce privește post-vânzarea, este bine cunoscut faptul că un vehicul electric necesită mai puțină întreținere decât un vehicul termic datorită componentelor sale. Totuși, mai multe studii au arătat că anumite elemente ale mașinii se pot uza mai repede, ducând astfel la cheltuieli suplimentare. Acesta este în special cazul frânelor, dar și al anvelopelor, din cauza greutății și cuplului mai mari.
Potrivit noilor date agregate de Epyx, anvelopele montate pe vehiculele electrice ar dura în medie cu 10.219 km mai puțin decât cele montate pe mașinile pe benzină sau diesel.
Mai exact, prima înlocuire a anvelopelor pentru un vehicul electric ar avea loc în medie la 28.944 km sau 551 de zile de utilizare.
În ceea ce privește hibrizii, înlocuirea ar fi necesară după aproximativ 40.000 km sau 585 de zile.
În cazul modelelor termice diesel și pe benzină, anvelopele ar necesita o schimbare după aproximativ 39.000 km parcurși sau 670 de zile de utilizare.
În plus, Epyx evidențiază costuri de instalare mai mari, în medie 240 de euro. Pentru modelele diesel sau pe benzină, această sumă scade la 150 de euro pentru anvelopele de 17 până la 18 inci.
Trebuie ținut cont și de faptul că acest studiu se referă în principal la vehiculele electrice operate în cadrul mai multor flote europene, ceea ce implică, prin urmare, conducerea și kilometrajul diferit comparativ cu un șofer care își conduce mașina personală.
CITEȘTE ȘI:
Acord pentru construcția unui pod rutier peste râul Tisa, la Sighetu Marmației
Afacerile din comerţul cu autovehicule și motociclete, în creștere cu în primele 8 luni
Comentați?