Advertisement

Balș
Home Infrastructură Drumul Expres Craiova-Pitești. Se circulă pe Varianta de Ocolire Balș

Drumul Expres Craiova-Pitești. Se circulă pe Varianta de Ocolire Balș

Circulația rutieră a fost deschisă, joi, pe Lotul 1, Tronsonul 2 al DEx 12 Craiova-Pitești, primul sector de drum expres din România, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul permite și ocolirea orașului Balș.

Acesta a precizat că lucrările au fost finalizate cu o lună mai devreme față de termenul contractual. Tronsonul a fost realizat de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, valoarea contractului fiind de aproximativ 141 milioane euro fără TVA, cu un cost per kilometru de 7,6 milioane euro.

Cu o lungime de 18,5 km, pe traseul Robănești – Piatra-Olt, Lotul 1 va asigura și ocolirea orașului Balș.

”Evitarea tranzitării localității va scurta timpul de deplasare pe relația Craiova, va elimina aglomerația din oraș și va crește gradul de siguranță rutieră în zonă”, a mai arătat ministrul Trabsporturilor.

Potrivit acestuia, în luna iunie va fi deschisă circulația și pe Lotul 2, între Piatra-Olt și Valea Mare, segment de drum cu o lungime de 21, 35 km. ”Acest lot va asigura ocolirea municipiului Slatina, unde la ora actuală traficul rutier provoacă ambuteiaje și disconfort”, a spus Sorin Grindeanu.

Pe de altă parte, deputatul Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a anunțat tot joi că pe lotul deschis traficului rutier se va circula cu o viteză de 100km/h. ”Sperăm să fie cât mai curând ridicată la 120 km/h, așa cum prevede legea inițiată de mine și colegii din USR și votată de Parlament. Legea așteaptă promulgarea de către președinte”, a menționat Cătălin Drulă. Acesta a mai adăugat că ”deschiderea primului lot din DEx12 este o veste bună, dat in păcate, e doar o picătură într-un ocean de vești proaste despre proiectele de autostrăzi și drumuri expres din România”.

Cele două loturi ale Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești, care includ VO Balș și VO Slatina, au o lungime totală de 39,85 km, iar construcția lor a început în luna septembrie 2019.

Proiectul Drumului Expres Craiova-Pitești (DX 12) a fost lansat în anul 2017 și este finanțat din bani europeni, prin POIM 2014-2021.

Scurt istoric 

Teoretic, Drumul Expres Craiova – Pitești, în lungime de numai 121 km, ar fi trebuit finalizat până în trimestrul IV 2021. Sigur, pandemia a întârziat mult lucrările, dar înainte de asta, timp de peste 10 ani, nu s-a făcut absolut nimic. De abia după celebra postare, din iunie 2019, a directorului Ford România, Ian Pearson, lucrurile au început să se miște, deși nu chiar imediat. Reamintim că Ian Pearson îşi exprimase, pe rețelele de socializare, dezamăgirea privind lipsa progresului în construcţia șoselei de mare viteză și, mai ales, a Variantei de Ocolire a orașului Balș.

„După ce am petrecut aproape o oră încercând să traversez orașul Balş, săptămâna trecută am decis să verific progresul făcut pe noul Drum Expres Craiova – Piteşti, mai ales progresul pe şoseaua de centură a Balşului. Lucrările la drumul tehnologic au fost inaugurate în 22 mai (2019, n.red), când s-a declarat că şoseaua de centură va fi gata până la sfârşitul anului! După cum se poate observa din fotografiile pe care le-am făcut ieri (29 iunie, n.red.), nu s-a făcut niciun progres de la începerea lucrărilor. Nu este vital doar pentru oamenii şi afacerile din Craiova ca acest drum să fie finalizat la timp, ci pentru toţi românii care au nevoie să folosească acest drum din sud!”, scria pe Facebook, directorul Ford România.

În acel moment, ministru al Transporturilor era Răzvan Cuc. Însă au mai trebuit să treacă trei ani și trei demnitari (Lucian Bode, Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu) pentru ca lucrările să înceapă pe toate cele patru tronsoane.

Potrivit CNAIR, Drumul Expres Craiova-Piteşti constă realizarea a 121,185 kilometri de drum expres nou cu profil 2×2, incluzând construcţia a 10 noduri rutiere, 75 poduri/pasaje, 26 de intersecţii nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spaţii de servicii, 3 centre de întreţinere şi de deszăpezire.

 

CITEȘTE ȘI:

Înmatriculările de maşini noi în Europa au scăzut în martie pentru a noua lună consecutiv

INS: La sfârșitul anului 2021, lungimea autostrăzilor din România era de 931 km

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...