Autostrada A3
Home Infrastructură Licitație pentru Drumul Expres dintre Cluj și Autostrada A3 Transilvania

Licitație pentru Drumul Expres dintre Cluj și Autostrada A3 Transilvania

Drumul Expres care va realizarea conexiunea dintre Autostrada A3 și DN 1 (zona Tureni) a fost scos la licitație de către DRDP Cluj, cu CNAIR, a anunțat primarul Clujului, Emil Boc.

Drumul Expres va avea o lungime de aproximativ 5 km, o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime, unde se vor monta separatoarele de sens. Pe șosea sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4, peste Valea Racilor, care va avea 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, acest Drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide între municipiul Cluj-Napoca și Autostrada A3 Transilvania, accesul fiind posibil, în prezent, prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).

La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul începe din Autostrada A3, unde va fi amenajat un nod rutier tip trompetă simplă, prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
– bretea Gilău – Tureni, în lungime de 1,487 km;
– bretea Tureni – Turda – în lungime de 1,052 km;
– bretea Turda – Tureni – în lungime de 1,297 km;
– bretea Tureni – Gilău – în lungime de 1,189 km.

Proiectul se află în faza controlului ex-ante realizat de către ANAP și are o durată de execuție de 18 luni, fiind asigurată finanțarea necesară pentru implementarea lucrărilor. Valoarea devizului general aprobat conform H.G. 853/30.06.2022 este de 788.787.897 lei cu TVA.

Potrivit primarului din Cluj, acest proiect va contribui la descongestionarea traficului și din Cluj – Napoca, zona Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida. ”Traficul greu care azi se descarcă de pe autostrada la Gilău – Nădășel și pleacă în direcția Maramureș sau Bistrița va ocoli municipiul Cluj-Napoca, utilizând drumul expres nou propus în zona Tureni și centura ocolitoare Vâlcele – Apahida. De asemenea, traficul Gilău – Cluj-Napoca va fi diminuat, având în vedere posibilitatea utilizării unei alte conexiuni cu Autostrada A3 Transilvania, cea propusă prin acest proiect”, a explicat Emil Boc.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Raport PwC: Tinerii cu vârste între 15 şi 24 de ani nu vor avea competenţele necesare pentru piaţa muncii în 2030

Digitalizarea transporturilor. Dezvoltatorii innoTMS vizează creșterea cu 30% a afacerilor în România

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Beba Veche
Infrastructură

Proiectul privind deschiderea unui punct de frontieră la Beba Veche, în consultare publică

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a lansat în consultare publică proiectul de Hotărâre...

Caransebeș - Lugoj
Infrastructură

Șapte oferte pentru proiectarea Lotului Caransebeș – Lugoj, parte din Autostrada Sudului A6

Pentru proiectarea Lotului 4 Caransebeș – Lugoj al drumului de mare viteză...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Luni se deschide circulaţia între DN 5 şi DN 4, parte din Autostrada de Centură București

Luni se va deschide circulaţia rutieră pe un sector din Autostrada de...

Autostrada Paşcani - Suceava
Infrastructură

Autostrada Paşcani – Suceava va costa 9 mld. lei. Care este sursa de finanțare

Guvernul a aprobat indicatorii pentru Autostrada Paşcani – Suceava, obiectiv de infrastructură...