Două noi propuneri de drumuri expres: Bucureşti – Olteniţa şi Drajna Nouă – Călăraşi

Un proiect de lege depus pentru dezbatere la Senat prevede construcţia a două noi drumuri expres, Bucureşti - Olteniţa şi Drajna Nouă - Călăraşi, şosele rapide destinate fluidizării traficului şi, totodată, conectării comunelor învecinate cu Bucureşti şi cu municipiul Călăraşi.
Cluj - Dej

Potrivit iniţiatorului proiectului de lege, senatorul Cătălin Iliescu, realizarea drumului expres Bucureşti – Olteniţa va permite un transport civilizat şi rapid al navetiştilor şi mărfurilor, în condiţiile în care actuala şosea, DN 4, a devenit foarte aglomerată.

„De peste 30 de ani, o parte însemnată a locuitorilor din comunele învecinate Olteniţei – Chirnogi, Curcani, Mitreni, Luica, Nana, Spanţov, Budeşti, Vasilaţi, Plătăreşti, Ulmeni, Frumuşani, Radovanu, Şoldanu, Sohatu, Săruleşti, Gurbăneşti, Chiselet, Mânăstirea, Frăsinet, Valea Argovei – fac zilnic naveta între comunele de domiciliu şi Bucureşti, unde îşi au locurilede muncă. Starea actuală a drumului şi aglomeraţia din trafic fac ca durata călătoriilor să se apropie de 3 ore. Pentru fluidizarea traficului şi conectarea acestor comune cu Capitala,propunem construirea unui drum cu patru benzi de circulaţie, care să permită un transport civilizat şi rapid al călătorilor şi mărfurilor către destinaţie”, îşi motivează demersul parlamentarul.

Pe de altă parte, acesta arată că realizarea celuilalt drum expres, Drajna Nouă – Călăraşi, va creşte siguranţa circulaţiei, în condiţiile în care şoseaua actuală, intens circulată, are o singură bandă de circulaţie pe sens.

Locuitorii comunelor Dragalina, Ştefan Vodă, Modelu, Cuza Vodă, Grădiştea, Independenţa, Roseti, Dichiseni, Perişoru, Dragoş Vodă, Vâlcelele au nevoie de un drum de acces rapid şi sigur care să lege Drajna Nouă de Călăraşi, capitala judeţului. Drumul existent are o singură bandă de circulaţie pe sens. Potrivit studiilor recente efectuate de EuroRAP, acest tip de drumuri este recunoscut ca fiind dintre cele mai periculoase: în Europa, riscul de incidenţă a accidentelor pentru un drum cu o singură bandă pe sens este de patru ori mai mare decât pentru autostrăzi”, subliniază Cătălin Iliescu.

Potrivit proiectului de lege, finantarea construcţiei celor două drumuri expres va fi asigurată de la bugetui de stat, prin Ministerul Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.

Totodată, se propune ca Ministerul Transporturilor să fie responsabil pentru coordonarea realizării celor două obiective de investiţii, termenul de execuţie a lucrărilor fiind de patru ani de la intrarea în vigoare a legii.

 

CITEȘTE ȘI:

Ministrul Transporturilor susține că are în plan 1.000 km de autostradă şi drum expres

Trafic rutier deschis pe Podul de la Adunații Copăceni, peste râul Argeș

Viteză pură: care este cea mai rapidă mașină din lume în 2020?

 

Adaugati comentariu