Advertisement

Deschidere cea mai rapida masina floteauto.ro
Home Piaţa auto Autoturisme Viteză pură: care este cea mai rapidă mașină din lume în 2020?

Viteză pură: care este cea mai rapidă mașină din lume în 2020?

Viteză, viteză, viteză: iată primele trei criterii urmărite de producătorii de hypercaruri. În cele ce urmează, îți prezentăm topul celor mai rapide mașini cu drept de circulație pe șosea, în 2020.  

Ce termen ar descrie cel mai bine un hypercar? Evident, viteză pură! De la copiii care întreabă siderați ”ce viteză prinde mașina asta?”, până la adulții care urmăresc canale de youtube dedicate performanțelor dinamice, cu toții suntem atrași de limita maximă. 2020 a fost anul în care un nou venit a spulberat ierarhia și l-a detronat pe cel mai titrat vitezoman din istorie. Deci: pe locuri, fiți gata… viteză!

4. Koenigsegg Agera RS –  448 km/h

Locul 4, cu 448 km/h: cum ți se pare asta? Agera RS ar fi putut, cu siguranță, mai mult, dar suedezul știe mai mult decât DOAR să alerge. De exemplu, știe să-ți pună la dispoziție un portbagaj de 150 l și un compartiment în care să depozitezi hard-topul și să te bucuri de beneficiile unui roadster. Sau o gardă la sol de 10 cm, care coboară la 8,5 cm la viteză mare și care beneficiază de un sistem de pompe hidraulice, care ridică botul până la 15 cm pentru a trece de obstacole!

Culmea, greutatea nu are de suferit (1.395 kg), pentru că monococa cântărește numai 70 kg cu tot cu rezervoare. La viteze 250 km/h, eleronul activ apasă cu 450 kg pe puntea spate, iar pasagerii beneficiază de un sistem activ de atenuare a zgomotelor, asemănător celor de la căștile wireless.

➡ Acesta este cel mai performant motor din lume! 💡

Viteză Koenigsegg Agera RS floteauto.ro

Producția este limitată la 25 de exemplare.

3. Hennessey Venom F5 – 485 km/h

Texanii au făcut-o din nou: au luat un bloc V8 / LS pur american, de 6,6 litri, i-au adăugat un mecanism motor ultra-ușor, pentru inerție minimă, două turbo-compresoare și le-au ieșit o putere maximă de 1.817 CP / 8.200 rpm și un cuplu maxim de 1.617 Nm / 5.500 rpm. I-au dat și un nume acestui motor: Fury.

Viteză Hennessey Venom F5 floteauto.ro

Designul special al galeriei de admisie include plasarea intercoolerului foarte aproape de capul cilindrilor, fapt care scade dramatic temperatura aerului care intră în camera de ardere. De ungere se ocupă uleiul Penzoil 10W60. Greutatea de aproximativ 1.350 kg este un alt factor decisiv în atingerea performanțelor stelare.

Monococa din fibră de carbon cântărește 86 kg, rezistă la 59.000 Nm/grad (față de 65.000 Nm/grad la Koenigsegg Agera RS) și a fost proiectat să asigure vibrații minime la viteze de peste 500 km/h. Deși neoficial, se pare că repriza 0-400-0 km/h durează mai puțin de 30 de secunde.

Doar 24 de exemplare vor fi construite.

2. Bugatti Chiron Super Sport 300+ – viteză maximă 490 km/h

Arhitectură W16, capacitate cilindrică 8,0 litri, 1.600 CP: versiunea Super Sport 300+ dezvoltă cu mai bine de 100 CP peste Chiron și vine cu o ”coadă” mai lungă cu 25 cm, care reduce rezistența aerodinamică cu peste 40%.

Până la apariția concurentului de pe locul 1, monstrul ăsta a deținut prima poziție a clasamentului și a fost primul model care depășea 300 mph (483 km/h). La viteză maximă, SS 300+ parcurge aproape 140 m/s!

Viteză Bugatti Chiron Super Sport 300+ floteauto.ro

”Am arătat de câteva ori că fabricăm cele mai rapide mașini din lume”, declară Bugatti. Doar că…

 1. SSC Tuatara – viteză maximă 508 km/h

…doar că not anymore. Regele vine din altă pare, și îl cheamă Tuatara. Oficial, atinge 508 km/h, dar la teste a reușit uluitoarea viteză de 532,8 km/h! Vezi filmarea mai jos.

Viteză SSC Tuatara floteauto.ro

Aici avem un V8 bi-turbo, de 5,9 l, care dezvoltă 1.750 CP / 8.800 rpm și care împinge o caroserie cu un coeficient aerodinamic de 0,279. Puterea este transmisă la roți de o cutie manuală robotizată (precum cea Easy-R de la Dacia 😀 ), cu 7 trepte, care schimbă în 50 milisecunde în modul Track. Apoi, anvelopele Michelin Pilot Sport Cup 2, pe 20 inchi, se ocupă de transmiterea ei la șosea. Cu benzină CO 91, motorul dezvoltă 1.350 CP.

Garda la sol este de 10 cm pe față și 11,5 cm pe spate, care coboară la 7 cm pe față, respectiv 8,2 cm pe spate, în modul Track. Ca și la Agera RS, un sistem hidraulic poate ridica botul lui Tuatara până la 14 cm de sol, pentru a facilita trecerea peste bumpere.

Greutatea uscată (fără fluide) este de 1.247 kg, iar prețul de pornire este de 1.625.000 USD.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autoturisme

Lansarea noului model auto MG ZS HEV+ în România. Inovație, design modern și fiabilitate garantată

MG Motor România anunță lansarea oficială a noului model SUV, MG ZS...

Subaru Crosstrek
Autoturisme

Subaru Crosstrek. Trekking pe patru roți

Aveți nevoie de un vehicul compact care să facă față inclusiv pe...

AutoturismeIndustrie auto

Parcurile auto din România: oferte și tendințe

Parcuri auto din România: oferte și tendințe. Piața autovehiculelor rulate a devenit...

AutoturismePiaţa auto

Noul Fiat 600 este disponibil în România

FIAT revine în segmentul B cu noul Fiat 600. Supranumit fratele mai...