Advertisement

Baia Mare - Bistrița
Home Infrastructură Două licitații finalizate pentru Autostrada Nordului. A treia, contestată

Două licitații finalizate pentru Autostrada Nordului. A treia, contestată

Pentru realizarea șoselei rapide dintre Baia Mare și Suceava, intitulată Autostrada Nordului, Ministerul Transporturilor va semna, până la finalul anului, contractele de realizare a documentațiilor tehnice pentru loturile 2 și 3. În cazul lotului 1, rezultatul licitației a fost contestat.

Autostrada Nordului este împărțită în trei loturi, Baia Mare – Bistriţa, Bistriţa – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava. Pentru toate cele 3 segmente, CNAIR a fost lansat licitațiile de întocmire a studiilor de fezabilitate și proiectelor tehnice, pentru fiecare lot fiind primite cîte trei oferte.

Potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode, au fost stabiliți câștigătorii pentru lotuirle 2 și 3, contractele urmând a fi încheiate ”undeva în maxim o săptămână, 10 zile”. Durata acestora este de 18 luni.

”Imediat ce se predă documentaţia, scoatem la licitaţie execuţia. Finanţarea, aşa cum am spus, noi o propunem a fi realizată din fonduri europene”, a precizat Lucian Bode.

Conform acestuia, lotul I Baia Mare – Bistriţa a fost contestat, urmând ca acest contract să fie semnat anul viitor.

„Din păcate, pentru lotul I, este înregistrată o contestaţie. După ce se va încheia perioada de răspuns, mai întâi la CNSC, vedem dacă merge mai departe la Curtea de Apel cel care a făcut contestaţie. La începutul anului vrem să semnăm contractul de documentaţie şi pentru lotul I. De altfel, cea mai avansată porţiune din tot ce înseamnă Autostrada Nordului este drumul de legătură dintre varianta ocolitoare (a municipiului Satu Mare – n.r.) şi ieşirea spre Oar (frontiera cu Ungaria – n.r.). Acolo am semnat ordinul de începere şi am convingerea că se vor respecta termenele”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Parlamentul a adoptat, la începutul lunii noiembrie, proiectul de lege care aprobă obiectivul de investiţii „Autostrada Nordului”, cu un traseu mai lung decât cel al Guvernului, și anume Vama Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava.

Termenul de execuţie este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, iar prevederile se aplică de la începutul lunii ianuarie 2021.

„Obiectivul de investiţii Autostrada Nordului se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii Autostrada Nordului. Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Nordului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, arată proiectul adoptat de Parlament.

 

CITEȘTE ȘI:

Schimbări privind anularea permiselor auto cu mai multe categorii. Proiect

Autostrada A2 şi DN 2B vor fi protejate de acumulările de zăpadă cu perdele forestiere

Autorizație de construire pentru Lotul 1 din Autostrada de Centură București Sud

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Curtea de Argeş
Infrastructură

Autostrada Sibiu – Pitești A1. Secţiunea Curtea de Argeş – Piteşti va fi dată în trafic în luna iunie

A început procedura de pre-recepţie pe primul lot de autostrada ce va...

Târgu Frumos
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Șase oferte pentru tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos

Șase oferte au fost depuse pentru contractul privind construirea tronsonului Târgu Neamț...

Aeroportul Henri Coandă
Infrastructură

O nouă parcare pentru pasageri la Aeroportul Henri Coandă

La Aeroportul Henri Coandă va fi dată în folosință, marți, o nouă...

siret
Infrastructură

Autostrada Moldovei A7. CNAIR a avizat proiectul ultimului sector, Suceava – Siret

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat, joi, Studiul...