Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, contractul pentru proiectarea şi execuţia subsecţiunii 3C2 Chiribiş – Biharia (29 km), parte din Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania). Tot vineri a fost desemnat şi câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia subsecţiunii 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km).
Pentru subsecţiunea 3C2 Chiribiş – Biharia (km 30+550 – km 59+100), valoarea contractului semnat cu Asocierea Trameco – Vahostav – SK – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings este de 326,5 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 milioane euro).
Termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuţie, de 18 de luni.
Potrivit CNAIR, finanţarea va fi realizată din fonduri europene nerambursabile.
Perioada de garanţie a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.
Subsecţiunea 3C2 (Chiribiş – Biharia), se întinde între km 30+550 şi km 59+100 (28,55 km), începe în zona localitatii Sînlazar (intersecţia cu drumul naţional DN 19E) şi tranzitează o zonă de câmpie, între localităţile Mişca şi Chislaz, unde DN 19E (Chiribiş – Salard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul continuă la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, între localităţile Sarsig şi Hauceşti şi intersectează DJ 767 (Tiglead – DN 19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrăzii trece prin aria protejată Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar la km 41+319 intersectează DC 42. Traseul autostrăzii ocoleşte la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local situat la sud de localitatea Sălard. În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre graniţa româno-ungară, intersectând DN 19E, la km 55+100, drum naţional ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.
Tot vineri, CNAIR a transmis către toţi ofertanţii rezultatul procedurii de atribuire a contractului „Proiectare şi execuţie Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania), Sectiunea 3B: Mihăieşti – Suplacu de Barcău, Subsectiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500)”.
Ofertantul desemnat caştigător este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cu preţul de 680,4 milioane de lei, fără TVA şi un punctaj total de 100 puncte, din care 45 de puncte pentru componenta financiară şi 55 de puncte pentru componenta tehnică.
Preţul pe km de autostradă este de 55,6 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 11,5 milioane de euro).
Durata contractului este de 156 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor
şi 120 de luni perioadă de garanţie a lucrărilor.
Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii si respectiv după soluţionarea tuturor contestatţilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
CITEȘTE ȘI:
Drumul către traficul complet conectat. Proiectul 5G NetMobil
Guvernul pregătește construcţia tronsonului 4 de pe Drumul Expres Craiova – Piteşti
Creștere majoră în luna mai a producției și vânzărilor auto în China, cea mai mare piață din lume
Comentați?