Advertisement

Bacău - Piatra Neamț
Home Infrastructură Documentația tehnică pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț va fi finanțată din fonduri europene

Documentația tehnică pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț va fi finanțată din fonduri europene

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a încheiat cu Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, contractul de finanțare pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate destinat Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, în vederea obținerii de fonduri europene.

Finanțarea nerambursabilă va fi alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiții, Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.

Valoarea totală a proiectului este de 10,99 milioane de lei, din care 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 7.896.422,93 lei, 15% contribuția națională – 1.393.486,40 lei, restul de 1.701.246,71 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului este 24 luni, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului de finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Drumul Expres ar urma să aibă aproximativ 61 de kilometri, două benzi de mers pe fiecare sens şi nu va trece prin localităţi.

Studiului de fezabilitate pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamţ va fi realizat de Asocierea Search Corporation – Egis Romania, valoarea contractului fiind de 8.923.930,03 lei fără TVA.

În prezent, între Bacău şi Piatra Neamţ se poate circula cu maşina pe două trasee: pe Drumul Naţional 15, care face legătura directă între oraşe, sau pe Drumul European E85 şi DN 15D, trecând pe lângă municipiul
Roman. Lungimile celor două trasee sunt de 61,4 km, respectiv de 87,6 km.

Prin viitorul drum expres la profil de autostradă, judeţul Neamt va fi conectat la artera principală care leagă Moldova de Muntenia, coridorul IX Pan European. Acesta va fi modernizat în viitor sub numele de Autostrada A7 „Moldova” şi va lega municipiul Ploieşti de graniţa cu Ucraina.

 

CITEȘTE ȘI:

De ce au dificultăţi la angajare persoanele de peste 45 de ani. Sondaj

Factorii care influențează prețurile carburanților

CNAIR va primi fonduri europene pentru Drumul de legătură dintre A1 Arad-Timișoara și DN 69

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...