Advertisement

mașini electrice
Home Piaţa auto Analize de piață Dilema constructorilor auto: Creșterea vânzărilor de mașini electrice sau reducerea producției de modele termice

Dilema constructorilor auto: Creșterea vânzărilor de mașini electrice sau reducerea producției de modele termice

În timp ce piața vehiculelor electrice este în impas, producătorii auto se află într-un moment de cotitură din cauza standardelor CAFE (Corporate Average Fuel Economy), ce vor intra în vigoare de la începutul lui 2025. Pentru a reduce emisiile totale ale mașinilor noi înmatriculate, producătorii au la dispoziție două opțiuni: creșterea vânzărilor de mașini electrice sau reducerea producției de modele termice. Unii dintre ei par să fi luat deja decizia.

Confruntați cu prudența cumpărătorilor individuali și cu dezinteresul tot mai mare al companiilor față de vehicule electrice, producătorii se confruntă cu o alegere dificilă. Strategia lor vizează respectarea reglementărilor de la Bruxelles privind reducerea emisiilor de CO2.

Noile obligații CAFE se rezumă de fapt, de fapt, la obligația ca 25% din vânzările totale să fie constituite din vehicule electrice, de la 1 ianuarie 2025. Având în vedere piața actuală, acest obiectiv pare greu de atins. Cifrele pieței sunt clare: livrările de mașini electrice au ajuns doar la 12,6% din vânzările din Europa. În plus, consumatorii au manifestat încă din vară o preferință clară pentru motoarele hibride.

Sancțiunile financiare rămân o amenințare serioasă pentru producători. Luca de Meo, președintele ACEA și CEO al grupului Renault, a fost primul care a atras atenția asupra potențialelor consecințe. Producătorii se confruntă cu amenzi de până la 15 miliarde de euro, ceea ce reprezintă penalități de până la 10.000 de euro pe vehicul vândut care nu îndeplinește criteriile stabilite de Europa.

Alternativa propusă de președintele ACEA este fără echivoc. Aceasta constă în reducerea producției de modele termice pentru a crește mecanic ponderea vehiculelor electrice în vânzări. Astfel, deciziile Bruxelles-ului ar putea duce, până la urmă, la o reducere cu 2,5 milioane de unități a producției de mașini în Europa, cu consecințele sociale care decurg de aici.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Test MG3. Sufletul petrecerii!

 

București și Cluj-Napoca, la început de drum către mobilitatea urbană inteligentă

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

întreținere
Analize de piață

Eurostat: Comerțul cu mașini electrice și hibride în creștere; partenerii principali ai UE

În perioada 2017- 2023, comerțul UE cu autoturisme electrice și hibride a...

mașini second hand
Analize de piațăAuto rulate

Transparența pieței de mașini second hand din România a scăzut ușor pe parcursul anului

Deși piața de mașini second hand s-a stabilizat și a revenit, în...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Italia
Analize de piață

Italia cere UE o examinare anticipată a interdicției mașinilor termice din 2035

Italia dorește ca Uniunea Europeană să devanseze examinarea interdicției privind vânzarea de...