Advertisement

VW Vehicule comerciale
Home Piaţa auto Industrie auto Dieselgate. Acuzaţiile împotriva şefilor VW au fost retrase în schimbul a 9 milioane euro

Dieselgate. Acuzaţiile împotriva şefilor VW au fost retrase în schimbul a 9 milioane euro

În scandalul Dieselgate, Directorul general al companiei Volkswagen, Herbert Diess, şi şeful consiliului de supraveghere, Hans Dieter Poetsch, au evitat judecarea acuzaţiilor de „manipulare a pieţei” printr-o soluţionare extrajudiciară de 9 milioane de euro, relatează Deutsche Welle, citând reprezentanţi ai companiei.


„Conform evaluării Consiliului de supraveghere, este în interesul companiei să se încheie procesul”, au explicat reprezentanţii gigantului auto european.

Prin urmare, Volkswagen a fost de acord să plătească 4,5 milioane euro pentru a soluţiona acuzaţiile împotriva fiecărui executiv de top.

Procurorii au susţinut că şefii Volkswagen ar fi trebuit să informeze acţionarii despre demararea investigaţiei interne privind software-ul instalat pe vehicule, nu să aştepte până când autorităţile americane au aruncat „bomba” în data de 18 septembrie 2015, reducând brusc preţul acţiunii VW.

Acuzaţiile au fost formulate în cadrul scandalului Dieselgate, izbucnit în 2015, când s-a descoperit că VW instalase pe 11 milioane de vehicule dispozitive trucate pentru testarea emisiilor poluante.

Practicile folosite de Volkswagen au dus la o criză de încredere pentru întreaga industrie auto, mai ales că „soluţii” similare au fost descoperite în scurt timp şi la alţi constructori auto.

Nu este clar dacă oferta de renunţare la cazurile de manipulare a pieţei va fi extinsă la fostul director general al companiei, Martin Winterkorn, care a condus compania din 2007 până în 2015 şi a renunţat odată cu izbucnirea scandalului.

În aprilie anul trecut, acesta a fost acuzat de fraudă gravă, concurenţă neloială şi încălcarea încrederii de către procurorii din Brunswick, alături de alţi patru suspecţi.

Avocaţii săi au reiterat că este „fără vină în această problemă” şi „va continua să se apere”.

Scandalul Dieselgate, care a afectat puternic reputaţia VW, a costat până acum compania peste 30 de miliarde de euro, ca urmare a amenzilor, cheltuielilor judiciare şi plăţilor compensatorii pentru proprietarii de maşini.

 

CITEŞTE ŞI:

Autorităţile locale solicită accelerarea lucrărilor la VO Satu Mare

Încă 5 puncte de trecere vor fi redeschise la frontiera cu Ungaria

ASF: Toate societăţile care practică RCA şi Casco merg pe pierdere

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Producția de autoturisme
Industrie auto

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9 luni

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9...

continental
Industrie auto

Sediile Continental România se implică durabil în dezvoltarea mediului universitar din țară

Continental, companie tehnologică, s-a implicat activ și în an acest an și...

Industrie auto

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele. De-a...

carlos tavares
Industrie auto

Carlos Tavares nu exclude închiderea unor fabrici auto în Europa

La fel ca alți producători aflați în dificultate în 2024 din cauza...