Un proiect de lege iniţiat de Ministerul Transporturilor prevede o derogare de la limitele maxime de lungime şi masă ale vehiculelor grele şi autobuzelor, dacă acestora le sunt ataşate dispozitive aerodinamice pentru reducerea consumului de combustibil sau sunt dotate cu sisteme de propulsie alternative.
Proiectul vizează modificarea, prin Lege, a OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor şi reprezintă transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor Directivei (UE) 2015/719 privind stabilirea, pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul Comunităţii, a dimensiunilor maxime autorizate în traficul naţional şi internaţional şi a greutăţii maxime autorizate în traficul internaţional.
România ar fi trebuit să finalizeze transpunerea până în data de 7 mai 2017. Proiectul de act normativ vizează şi controlul respectării maselor maxime admise în circulaţie. Aceste măsuri vor fi luate cu ajutorul unor sisteme automate amplasate pe infrastructura rutieră şi/sau cu ajutorul unor echipamente de cântărire montate la bordul vehiculelor.
Registrul Auto Român (RAR) a lansat Chatbotul RAReş, pentru ca publicul să...
•Flote Auto30 septembrie 2024Stațiile ITP, atelierele TLV precum si serviciul programări activități la RAR nu...
•Flote Auto23 septembrie 2024După cum era de așteptat, Comisia Europeană a refuzat solicitarea (neoficială) a...
•Ada Ștefan18 septembrie 2024Într-un peisaj legislativ în continuă evoluție, înțelegerea corectă a procesului de concediere...
•Flote Auto16 septembrie 2024
Comentați?