Construcţia pasajului Domneşti costă 91,5 mil. lei. Află când va fi gata

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu Asocierea Straco - Grup - Comnord - Specialist Consulting contractul pentru construcţia pasajului Domneşti, în sumă de 91,552 milioane lei, fără TVA, termenul de finalizare fiind 2019.



autostrada Lugoj Deva

Proiectarea şi execuţia pasajului suprateran pe DJ 602, Centura Bucureşti — Domneşti va dura trei luni, iar construcţia propriu-zisă a acestuia va fi de 24 de luni. Garanţia de bună execuţie a acestui pasaj va fi de 24 de luni. Astfel, potrivit CNAIR, termenul de finalizare este 2019

Configurat sub formă de sens giratoriu, pasajul va fi construit la intersecţia dintre strada Prelungirea Ghencea — DJ602 şi Centura Bucureşti şi are ca principal scop fluidizarea traficului rutier în zonă.

„Se estimează că ordinul de începere al lucrărilor pentru acest pasaj, cu o lungime de 374 de metri, va fi emis în toamna acestui an”, menţionează CNAIR.

Lucrările de artă prevăzute în proiect sunt grupate în trei mari categorii:

  • pasaj suprateran peste Centura rutieră a municipiului Bucureşti şi CF pe strada Prelungirea Ghencea şi DJ 602;
  • pasaje pe şoseaua de centură pe bretele de urcare/coborâre la intersecţia giratorie denivelată;
  • intersecţie giratorie denivelată propriu-zisă.

drumSunt prevăzute şi două drumuri colectoare pentru accesul riveranilor, unul fiind amplasat de o parte şi de alta a rampei dinspre Bucureşti a pasajului de pe Prelungirea Ghencea — DJ 602 şi altul la rampa dinspre Domneşti. Accesul în aceste două drumuri se face pe baza unor intersecţii giratorii amplasate la baza rampelor.

În vederea traversării pietonale a căii ferate s-au prevăzut de o parte şi de alta a şoselei de centură două scări metalice identice. Poziţionarea acestor scări este sub pasajul de pe Prelungirea Ghencea şi DJ 602, iar la partea superioară sunt amplasate în consolă, facilitând astfel accesul pietonilor în trotuarul prevăzut pe pasaj.

Scările au o înălţime totală de 10 metri şi sunt proiectate în două rampe cu podeste intermediare. Sunt realizate pe o fundaţie din beton armat şi au suprastructura din stâlpi din profile metalice, ranforsaţi cu contravânturi şi vanguri protejate anticoroziv prin zincare termică. Treptele sunt realizate din grătare metalice prinse cu şuruburi de înaltă rezistenţă de vangurile laterale. Balustrada este, de asemenea, din profile metalice protejate anticoroziv şi are o înălţime de 1,10 metri.

 

Adaugati comentariu