Din momentul primei înmatriculări, un autoturism (dacă nu este de colecție) începe să se devalorizeze. Nu fac excepție nici cele cu încărcare la priză. Iată ce modele își mențin valoarea cel mai bine și cât de mică e deprecierea vehiculelor electrice.
Vehiculele electrice ar trebui să se deprecieze mai greu decât cele cu motor termic. Așa ar fi normal, ținând cont de faptul că propulsia electrică se uzează mai greu decât cea mecanică. Totuși, bateriile sunt cele a căror fiabilitate este pusă sub semnul întrebării și de care se sperie clienții electricelor second-hand, însă, de când cu garanția de 10 ani acordată de Lexus, și acestea vor începe să ofere încredere clienților.
Deprecierea vehiculelor electrice: momentul adevărului!
Dar ce electrică își păstrează cel mai bine valoarea? Societatea de leasing Vanarama a publicat un studiu în acest sens, cu informații care se referă la păstrarea valorii reziduale pentru piața din Marea Britanie. Totuși, cu unele rezerve (nu toate modelele electrice sunt disponibile cu volan pe dreapta, deci nu toate au fost luate în calcul), acestea pot fi aplicate și celorlalte țări europene.
Pentru a determina cât mai valorează vehiculele după 8.000 km (5.000 de mile), cel mai apreciat model electric a fost Audi e-tron, cu o pierdere de valoare de 12%, urmat de Jaguar I-PACE (-14%) și Tesla Model X (-15%). Surprinzător, unul dintre cele mai ieftine autoturisme electrice, VW e-up! a fost următorul pe listă, cu o depreciere de 16%.

Și mai concludentă este situația pe termen lung, pentru că puțini investesc într-o electrică scumpă pentru a scăpa repede de ea. Pentru că acest comportament ar contraveni unuia dintre motivele achiziției unui vehicul electric: plătești mai mult la achiziție, dar economisești la costurile de întreținere și de alimentare.
Deci: după 160.000 km (echivalentul a 100.000 mile), campion la valoarea de revânzare devine crossover-ul Tesla Model X (-28%), urmat de Audi e-tron (-30%) și Tesla Model S (-35%).

În imaginea de mai jos este figurat graficul cu deprecierea vehiculelor electrice în funcție de rulaj, din care putem trage două concluzii: cel mai dezavantajos este să vinzi mașina în primii 8.000 km și dacă alegi un Jaguar I-PACE trebuie să te aștepți la scădere a valorii în timp mai mare decât la restul electricelor.

În sfârșit, ultimul grafic (poate și cel mai interesant) reprezintă devalorizarea modelelor electrice raportată la surorile echivalente cu motoare convenționale. De aici reiese o depreciere mai puternică în primii 8.000 km pentru versiunile electrice, însă după acest rulaj căderea de preț devine mai lentă, aproximativ asemănătoare cu a versiunilor convenționale.

via theDriven
Comentați?