De la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing şi serviciile adiacente, toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, potrivit studiului Deloitte State of Consumer Tracker.
Pandemia influenţează puternic serviciile şi produsele legate de mobilitate, companiile de ride-hailing fiind cele mai afectate, având în vedere că aproape jumătate dintre consumatorii europeni (45%) intenţionează să limiteze folosirea serviciilor oferite de acestea.
Mai mult, studiul indică faptul că redresarea companiilor de transport aerian va fi lentă, deoarece, în acest moment, doar 27% dintre europeni se simt în siguranţă să apeleze la serviciile lor. În acelaşi timp, mai mult de un sfert dintre spanioli, italieni, britanici şi irlandezi intenţionează să amâne achiziţionarea de servicii periodice de întreţinere pentru vehicule şi 8% dintre europeni plănuiesc să cheltuiască mai puţin pe combustibil în următoarele patru săptămâni.
„Toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing şi serviciile adiacente. Toţi aceşti actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de Covid-19 prin soluţii care variază de la extinderea către noi domenii – cum este cazul unor jucători din industria auto care şi-au adaptat liniile de producţie pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor şi accelerarea capacităţii de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienţilor. În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli şi de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate”, a spus Ciprian Gavriliu, partener Deloitte România, lider al Serviciilor de Consultanţă pentru Sectorul Auto.
Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre consumatorii europeni (52%) intenţionează să amâne cumpărarea unui vehicul nou şi susţin că îl vor păstra pe cel actual mai mult decât era prevăzut iniţial, în contextul pandemiei de Covid-19.
Polonezii sunt cei mai prudenţi în ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare (68%), urmaţi de irlandezi (61%) şi de spanioli (60%), arată rezultatele cercetării. În schimb, doar 32% dintre olandezi şi-au amânat planurile de cumpărare a unui vehicul nou.
Cu toate acestea, studiul arată că pandemia de Covid-19 pare să crească importanţa proprietăţii asupra unui vehicul, deoarece aproape trei sferturi dintre consumatorii europeni (72%) consideră că deţinerea unei maşini este valoroasă în această perioadă. În acest context, mai mult de jumătate dintre europeni (54%) intenţionează să limiteze utilizarea transportului public în următoarele trei luni.
Când vine vorba de mijloacele preferate pentru a cumpăra un vehicul, 25% dintre britanici sunt dispuşi să utilizeze canale online de achiziţie, urmaţi de polonezi (22%) şi germani (21%).
Studiul Deloitte State of Consumer Tracker este realizat în baza unor chestionare on-line aplicate bilunar în Australia, Belgia, Canada, Chile, China, Coreea de Sud, Franţa, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Polonia, Spania şi Statele Unite.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate. Deloitte este o reţea globală de firme membre care activează în peste 150 de ţări şi teritorii, cu peste 312.000 de angajaţi.
CITEȘTE ȘI:
Un pas înainte pe Drumul Expres Satu Mare – Oar spre șoselele din Europa
500 de service-uri auto, amendate de ANPC cu 1,4 mil. lei
Comentați?