Advertisement

Nissan Navara NP300 floteauto.ro
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare Test drive Nissan Navara NP300 2.3 diesel Bi Turbo Tekna facelift

Test drive Nissan Navara NP300 2.3 diesel Bi Turbo Tekna facelift

Retuș la maturitate: Nissan Navara NP300 primește un plus de rafinament, fără a-și pierde latura practică. În test, versiunea de top, Tekna, bi-turbo, cu 190 CP.

Încă de la începutul lui 2015, când a văzut lumina zilei, Navara s-a detașat de colegii din segment printr-o atitudine de autoturism într-o lume de duri. E suficient să amintim suspensiile cu arcuri elicoidale și puntea rigidă spate prinsă de șasiu printr-un sistem multilink, ca să vă dați seama de aspirațiile niponului. Iar azi, ecartul se adâncește, pentru că Navara a trecut printr-un facelift pe toate fronturile.

Nissan Navara NP300 floteauto.ro

Îl depistezi rapid de la exterior, datorită noilor faruri full-LED cu fond negru și jantelor bicolore pe 18 inci. Sunt, însă, și noutăți ascunse privirii, precum discurile de frână pe față cu diametru majorat de la 296 la 320 mm și suspensia recalibrată la toate roțile. Iar de-acum se poate opta pentru suspensia spate cu arcuri elicoidale inclusiv la varianta King Cab, nu numai la Double Cab, ca înainte. Indiferent de varianta aleasă, Navara vine standard cu sistem de reducere a balansului remorcii. Iar toate aceste îmbunătățiri determină creșterea sarcinii utile cu 54-114 kg, în funcție de configurație, fapt care îi permite acum să care până la 1.185 kg.

Nissan Navara NP300 floteauto.ro

Aceeași cabină extrem de încăpătoare, neegalată de vreun adversar din segment, îmi urează „bun venit“, însă marea noutate a interiorului este sistemul multimedia NissanConnect cu ecran de 8 inci, asemănător cu cel de pe Qashqai. Are Android Auto și Apple CarPlay, capabilitate multi-touch și a păstrat butoanele fizice, inclusiv pe cele rotative. Iar dacă descarci aplicația NissanConnect pe smartphone, poți accesa diferite funcții ale mașinii, printre care blocarea / deblocarea ușilor, verificarea nivelurilor de lichide și a locației mașinii și poți încărca de la distanță destinațiile în sistemul de navigație.

Nissan Navara NP300 floteauto.ro

Noile scaune arată elegant, dar puteau fi mai confortabile pentru călătoriile lungi, iar atmosfera creată de desenul rafinat al bordului și de finisajele bune trimite cu gândul la segmentul SUV-urilor. În spate pot călători comod inclusiv trei călători, datorită lățimii cabinei și a lipsei tunelului central, singurul impediment fiind poziția destul de joasă pe banchetă, cu genunchii ușor ridicați. Nu există cotieră centrală în spate, dar există guri de ventilați, dotare rarisimă în segment.

Nissan Navara NP300 floteauto.ro

Motorul de 190 CP nu s-a schimbat din temelii, ci a primit doar un tratament pentru a se alinia normelor Euro 6d-TEMP. La fel ca și motorul de bază, de 163 CP, care, însă, dezvoltă acum un cuplu superior cu 22 Nm (a ajuns la 450 Nm), pentru că a primit o pompă de injecție cu presiune crescută de la 2.000 la 2.200 bari, i-a fost scăzut raportul de comprimare și are cilindrii acoperiți cu pulbere diamantată pentru scăderea frecărilor interne.

Nissan Navara NP300 floteauto.ro

Nissan Navara NP300: comportamentul rutier

Experiența la volan cu motorul de top este extrem de plăcută, cu reprize și demaraje inaccesibile adversarilor tradiționali și cu o senzație generală de GT. Rafinamentul propulsorului entuziasmează, iar mariajul cu transmisia automată cu 7 trepte este cvasi-perfect. Un singur amendament am: lipsa sistemului Stop/Start crește consumul urban, în testul nostru ținut la temperaturi negative, acesta atingând și valori de 15 l/100 km, fără a scădea vreodată sub 10 l/100 km, indiferent de stilul abordat. Totuși, la ieșirea din oraș, valori afișate de 8 l/100 km ajung să liniștească ochii șoferului.

Nissan Navara NP300 floteauto.ro

Abordarea în forță a virajelor relevă un comportament mai greu de anticipat, din cauza direcției fără feedback (pentru că se mișcă mai ușor după reproiectarea suspensie față), însă suspensia cu arcuri elicoidale păstrează mai bine contactul cu șoselele cariate decât cele pe foi ale adversarilor și menține fără reproș mașina pe trasă. Frânele se înscriu în filosofia de „autoturism“, cu o forță de acționare a pedalei mai redusă cu 40%, după spusele niponilor, pe care, însă, eu nu am simțit-o atât de pregnant.

Nissan Navara floteauto.ro

Când vine vorba despre teren dificil, însă, Navara uită de bun simț și scoate la înaintare șasiul, diferențialul blocabil pe spate și reductorul de turație, care, împreună cu garda la sol de 234 mm îl trec ușor peste porțiunile off-road.

[mb_verdict]Nissan Navara NP300 floteauto.roȘi mai rafinat, și mai capabil: Nissan Navara NP300 a devenit mai bun la toate capitolele, fiind cel mai bun compromis din segment între un cruiser pentru vacanță și un cal de povară. [/mb_verdict]
[mb_box_one]
Din același segment
Isuzu D-MAX 1.9 DSL 4×4 D/C AT6 Premium 164 CP – 25.750 euro+TVA
Mitsubishi L200 2.2D 4×4 150 CP AT6 Instyle – 31.389 euro+TVA
Toyota Hilux 2.4D 4×4 AT6 150 CP Invincible – 33.625 euro+TVA
[/mb_box_one]
[mb_box_one]
Dotări standard
Oglinzi încălzite, reglabile și rabatabile electric, trepte laterale, jante pe 18 inci, protecții noroi, bare longitudinale plafon, lumini full-LED cu spălător, pornire cu buton, acces keyless, 4 geamuri electrice, climă automată cu două zone, pilot automat cu limitator de viteză, sistem multimedia NissanConnect cu ecran tactil de 7 inci, radio-CD cu 6 difuzoare, Bluetooth și USB, tapițerie piele, scaun șofer reglabil electric, senzori parcare spate + cameră 360, trapă electrică, 7 airbaguri, frânare automată de urgență, asistent la pornirea în rampă / pantă, diferențial spate blocabil
Dotări opționale
Vopsea metalizată 454 euro
[/mb_box_one]
[mb_plusminus] Motor puternic, cu reprize rapide|Pereche motor-transmisie excelentă|Cabină spațioasă|
Sarcină utilă în progres|Sistem multimedia excelent||Comportament vag pe viraje|
Consum urban ridicat
[/mb_plusminus]
Date tehniceNissan Navara NP300
Model2.3 diesel Bi Turbo Tekna
Motor/nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.299
Putere maximă/turație (CP/rpm)190/4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)450/1.500-2.500
Transmisieintegrală nepermanentă
Cutie de vitezeautomată, 7 trepte
L/l/h (mm)5.330/1.850/1.805
Ampatament (mm)3.150
Masă la gol/sarcină utilă (kg)2.263/987
Gardă la sol (mm)234
Accelerație 0-100 km/h (s)11.2
Viteză maximă (km/h)180
Consum WLTP urban/extr./mixt (l/100 km)12,8/8,2/9,6
Emisii CO2 (g/km)252
Preț (euro fără TVA)36.462

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Ofensiva KIA în Europa

Coreenii de la Kia vor demara în 2025 o ofensivă pe piața...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Anadolu Automobil Rom prezintă micro-utilitara AOS BIG-e

Anadolu Automobil Rom S.R.L a lansat noul vehicul micro-utilitar AOS BIG-e pe...

Software République
Vehicule comerciale uşoare

Mobilitate inteligentă de la Software République. Proiectul “U1st Vision”

Software République ne oferă o imagine a modului în care urmează să...