Autoritățile au în plan construcția unui drum expres – Someș Expres – care să se conecteze, în localitatea de graniță Oar, cu șoseaua de mare viteză M49 din Ungaria. Pentru realizarea acestuia, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a început deja pregătirile pe loturile Baia Mare – Satu Mare şi Satu Mare – Oar.
Pentru tronsonul Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (graniţa româno-ungară – drum expres M49 Ungaria), CNAIR a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi Proiectului Tehnic de Execuţie, cu Search Corporation, compania care a câştigat licitaţia.
Valoarea contractului este de 3,65 milioane de lei fără TVA, durata de realizare a acestuia fiind de 18 luni. Finanţarea este asigurată din fondurile europene prin POIM 2014-2020.
Serviciile incluse în contract sunt:
- Elaborarea Studiului de Fezabilitate, ţinând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislaţiei în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.);
- Întocmirea documentaţiei suport şi Asistenţă acordată Autorităţii Contractante pentru depunerea şi susţinerea aplicaţiei de finanţare;
- Realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C./D.T.A.C.) şi asistenţă tehnică până la obţinerea autorizaţiei de construcţie de către Beneficiar;
- Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie (PTE), ţinând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislaţiei în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.);
- Întocmirea Documentaţiei de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie lucrări;
- Asistenţă tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării procedurii de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie lucrări.
Pentru tronsonul Baia Mare – Satu Mare din Someș Expres, CNAIR se pregăteşte să lanseze, în licitaţie, contractul de revizuire a Studiului de Fezabilitate, care prevede şi construcţia Variantei de Ocolire Satu Mare, cu un nod rutier denivelat în zona intersecţiei cu DN 19.
Someş Expres va fi conectat cu M49 din Ungaria prin intermediul viitorului punct de trecere a frontierei Oar – Csenger, care se preconizează ca va fi deschis în 2024.
La cea mai recentă întâlnire a grupului de lucru româno-ungar pentru autostrăzi, s-a agreat ca lucrările la ambele şosele rapide să se desfăşoare în acelaşi timp.
CITEȘTE ȘI:
500 de service-uri auto, amendate de ANPC cu 1,4 mil. lei
Cât te „costă” neutilizarea centurii de siguranţă
Restricţii de circulaţie în Capitală, de Ziua Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene
Exponate din piese auto refolosite. Steampunkt Art, în Parcul Drumul Taberei
Comentați?