Actualmente, DN1 este sufocat de trafic, în special în weekenduri și în perioadele vacanțelor. Totuși, sunt șanse reale ca două proiecte să fie finalizate și să descongestioneze artera. Iată-le!
Primul dintre ele este DJ 102 I, rută pe care am abordat-o cu ocazia testului cu Jeep Wrangler Rubicon. Așa cum se observă în fotografii, acum nu este decât un drum forestier cu porțiuni off-road, însă, în curând, Consiliul Județean Prahova vrea să îl reabiliteze și să îl transforme într-o rută alternativă pentru DN1. Lucrările vor fi finanțate din bugetul administrației județului Prahova și prin Programul Național de Dezvoltare Locală, iar actualmente se află în stadiul de proiectare. Practic, viitoarea rută va putea descongestiona traficul din porțiunea Câmpina – Brașov, iar termenul de execuție a lucrărilor este de 24 de luni. Sau, cel puțin, astea sunt planurile.
Drumul, care leagă Valea Doftanei de Săcele oferă peisaje spectaculoase și, în starea actuală, este imposibil de abordat cu un autoturism. Mai mult, dacă a plouat, cele câteva câteva tronsoane cu noroi și șleauri adânci fac absolut necesară prezența tracțiunii integrale, a anvelopelor dedicate off-road și a unei gărzi la sol cât mai mari.
Al doilea proiect, așa cum dezvăluie pressone.ro, este o așa-zisă centură care va merge pe lângă râul Prahova (deci ”va curge”pe lângă DN1) și va avea o singură bandă pe sens. Actualmente este drum forestier, dar proiectul prevede modernizarea și asfaltarea sa.
Autostrada Bacău – Piatra Neamț a primit undă verde
Ruta alternativă va începe la Comarnic, în zona drumului care duce spre Breaza, va trece pe deasupra DN1 la intrarea în Sinaia, după intersecția cu drumul ce duce la Pârâul Rece (pentru a nu crea ambuteiaje), urmând să ”verse” în DN1 înainte de intrarea pe centura orașului Sinaia.
La intrarea pe centură, acolo unde acum este o banală intersecție cu ”cedează trecerea” în sensul spre Comarnic, va fi construită o altă pasarelă care să fluidifice traficul. La fel, și actuala trecere de pietoni de la gara Sinaia va fi înlocuită de o pasarelă de la care pietonii vor putea accede direct în stațiune folosind lifturi. În sfârșit, la terminarea centurii orașului Sinaia, acolo unde este o intersecție cu ”cedează trecerea”, va fi construit un sens giratoriu.
Mai departe, și Bușteni va fi ocolit, fiind folosită noua centură a stațiunii, care se va termina în Azuga. Traficul va continua pe un drum asfaltat (care actualmente este forestier), până în Predeal.
Primarii orașelor de pe Valea Prahovei intenționează să realizeze această rută din bani europeni și speră ca în trei ani să poată da drumul circulației pe acest tronson.
Comentați?