În timp ce, în medie, o mașină pierde 22,5% din valoare după 3 ani, mașinile galbene pierd doar 13,5% conform unui studiu realizat de site-ul american iSeeCars.com. În comparație, vehiculele vopsite în culori închise ar înregistra cea mai mare diminuare a valorii.
În timp ce culorile sobre sunt preferate de majoritatea cumpărătorilor de pe piața auto europeană și americană, se păre, însă, că nuanțele strălucitoare sunt mai populare în momentul revânzării. În orice caz, acest lucru rezultă dintr-un un sondaj realizat de iSeeCars.com. Comparând prețurile a peste 1,3 milioane de mașini vechi de 3 ani, analiza arată că, în medie, un vehicul pierde 22,5% din valoare după 3 ani (sau 9.674 dolari), în timp ce mașinile galbene pierd doar 13,5% (sau 6.588 dolari). Pe scurt, proprietarii vehiculelor vopsite în galben pot câștiga mai mult de 3.000 dolari în comparație cu media pieței.
Impactul culorii asupra valorii variază în funcție de cerere
Dacă mașinile galbene, dar și bej, portocalii și verzi, pierd mai puțin de 20% din valoarea lor reziduală, nu același lucru este valabil și pentru vehiculele vopsite în negru, maro sau auriu. Conform sondajului, pierderea este de aproximativ 10.000 de dolari după 3 ani. Dar de ce o astfel de diferență de preț între nuanțe strălucitoare și nuanțe mai clasice, despre care as-ar putea crede că sunt mai populare? Pentru că, după principiul cererii și ofertei, ceea ce este rar este considerat prețios.
„Există în mod clar mai mulți oameni care își doresc o mașină galbenă decât numărul acestora, motiv pentru care galbenul se vinde atât de bine pe piața second hand”, a explicat Karl Brauer, analist executiv la iSeeCars. Și adaugă: „Este, de asemenea, interesant să vedem cum se schimbă clasificarea culorilor de la un segment de vehicule la altul. „Galbenul într-adevăr performează în categoria decapotabile și coupé-uri, neapărat mai ostentative, dar și în cazul SUV-urilor mai clasice. În același timp, bejul a trecut de pe poziția a 9-a la a treia într-un an, datorită segmentului de camioane. În orice caz, înțelegem mai bine de ce producătorii auto oferă acum o paletă de vopseluri mai pigmentată, chiar explozivă, pentru a ieși în evidență”.
CITEȘTE ȘI:
Poșta Română își extinde flota cu 29 de utilitare prin Rabla Clasic
Comentați?