Advertisement

trafic
Home Infrastructură Siguranţă rutieră De ce ar putea creşte amenzile de circulaţie de la 1 ianuarie

De ce ar putea creşte amenzile de circulaţie de la 1 ianuarie

Salariul minim pe economie va fi majorat, începând cu 1 ianuarie 2017, la 1.450 lei, de la 1.250 de lei în prezent. Automat cresc şi amenzile de circulaţie, pentru că 1 punct-amendă reprezintă 10 la sută din salariul minim brut pe ţară.

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a postat astăzi pe Facebook un mesaj prin care salută decizia Curţii Constituţionale referitoare la Legea care modifică ordonanţa privind salarizarea.

“Salut decizia CCR privind creşterea veniturilor cu 15% pentru angajaţii din sănătate şi educaţie! Avem încredere că preşedintele Iohannis va promulga legea cât mai repede, astfel încât aceste majorări să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2017”, a scris Liviu Dragnea.

Acesta a adăugat că “PSD a luat în calcul aceste majorări în proiectul de buget prezentat încă din campania electorală. Aşa cum am luat în calcul şi creşterea salariului minim la 1.450 lei începând tot cu 1 ianuarie”.

Potrivit Codului Rutier, 1 punct-amendă reprezintă 10 la sută din salariul minim brut pe ţară. Ultima majorare a fost efectuată la 1 mai 2016, când, odată cu majorarea salariului minim brut pe ţară de la 1.050 lei la 1.250 de lei, punctul de amendă a crescut proporţional, de la 105 lei la 125 lei.

Sancţiunile sunt stabilite pe clase, în funcţie de gravitatea faptelor şi de pericolul social pe care acestea îl prezintă. Amenzile din clasele I-IV de sanctiuni sunt aplicabile persoanelor fizice, iar cele din clasa a V-a sunt aplicabile strict persoanelor juridice.

Clasele de sancţiuni sunt urmatoarele:

  • clasa I: 2 sau 3 puncte-amendă;
  • clasa a II-a: 4 sau 5 puncte-amendă;
  • clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amendă;
  • clasa a IV-a: de la 9 la 20 de puncte-amendă;
  • clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte-amendă.

Printre faptele care se sancţionează cu amenzi din clasa I se numără manevrele de schimbare a direcţiei de mers făcute fără respectarea obligaţiei de semnalizare şi nerespectarea semnificaţiei culorii galbene a semaforului. De asemenea, aceeaşi sancţiune – plus două puncte de penalizare – se aplică pentru folosirea telefonului mobil în timpul conducerii, nepurtarea centurii de siguranţă şi depăşirea vitezei maxime admise cu 10-20 km/h.

Amenzile din clasa a II-a de sancţiuni sunt date pentru nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor de obligare sau conducerea autovehiculelor fără a avea trusa medicală, triunghiuri reflectorizante şi stingător de incendii.

Cu 4 sau 5 puncte-amendă, la care se adaugă şi trei puncte de penalizare, sunt sancţionati cei care depăşesc limita legală de viteză cu 21-30 km/h, care transportă minori fără a se asigura că aceştia poartă centura de siguranţă şi care circulă prea aproape de vehiculul din faţa lor (dacă astfel se produce un accident cu pagube).

Amenzile din clasa a III-a se dau pentru fapte precum conducerea unui autovehicul cu un permis expirat sau circulaţia cu un autovehicul care are defecţiuni la sistemul de iluminare/avertizare sonoră ori când acestea lipsesc.

Sancţiunile de 6-8 puncte-amendă – plus patru puncte de penalizare – sunt aplicabile şi soferilor care depăşesc limita legală de viteză cu 31-40 km/h sau celor care refuză, la cererea poliţistului rutier, înmânarea actului de identitate, a permisului şi a altor acte prevăzute de lege.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Podul Giurgiu - Ruse
Siguranţă rutieră

Autoritățile bulgare închid temporar Podul Giurgiu – Ruse

Autoritățile bulgare închid temporar circulația pe Podul Prieteniei, Giurgiu – Ruse, în...

rar
Siguranţă rutieră

40% dintre vehiculele controlate anul trecut de RAR au fost declarate neconforme

Inspectorii Registrului Auto Român au verificat în trafic, din punct de vedere...

accidente rutiere
Siguranţă rutieră

România are în continuare cea mai ridicată rată a mortalității din accidente rutiere

Cu 77 de decese la 1 milion de locuitori, România are, în...

rar
ServiceSiguranţă rutieră

Avertizările specialiștilor RAR privind reparațiile în service-uri clandestine

”Folosirea unor componente omologate, dar montate la un atelier clandestin, nu înseamnă...