Daimler testează o flotă de 5 camioane electrice, în colaborare cu primăria orașului Stuttgart. Modelele testate sunt Fuso Canter E-Cell , iar condițiile de test echivalează cu cele uzuale de lucru.
Cel mai maire producător de camioane, Daimler testează primele camioane electrice în condiții reale de încărcare și trafic. Investițiile de 2.5 miliarde de euro pe care Daimler le-a făcut în marca proprie Fuso, demonstrează încrederea pe care germanii o au în viitorul acesteia. Cercetările și gradul de dezvoltare al tehnologiei electrice în cadrul companiei au transformat marca Fuso în liderul mondial al producătorilor de vehicule comerciale electrice sau hibride. Acesta este rezultatul unei investiții de 40 de milioane de euro numai în tehnologia motoarelor electrice.
În decursul a 12 luni, primăria orașului Stuttgart va testa patru camioane ușoare Fuso Canter E-Cell în cele mai variate condiții: două basculante vor lucra în construcții, iar două camioane cu benă vor căra mobilă și alte materiale. Un al cincilea vehicul va face muncă de curierat pentru o companie germană.
Nu este prima dată când Daimler testează camioanele Fuso de 6 tone în condiții reale. Timp de un an, între iunie 2014 și iunie 2015, 8 camioane identice au fost testate în Lisabona. Autonomia de peste 100 km a depășit de cele mai multe ori nevoile zilnice de transport, iar costurile de exploatare au fost cu 64% mai mici decât la vehiculele similare echipate cu motoare diesel.
Nu sunt de mirare performanțele la care a ajuns propulsorul electric al lui Canter E-cell, din moment ce la centrul din Kawasaki în care a fost proiectat, cercetările în domeniul propulsoarelor cu combustibili alternativi au o vechime de peste 40 de ani. Fuso este lider global la numărul vehiculelor comerciale ușoare cu motoare hibride, cu 3500 de unități comercializate în toată lumea. Acestea sunt capabile să ruleze în regim complet electric la viteze mai mici de 10 km/h.
Comentați?