Liderul mondial în construcția de camioane, Daimler Trucks, pregătește mișcări importante care să-i întărească poziția și în viitor. Strategia sa, care actualmente se bazează pe platforme și propulsoare modulare, capabile să reducă masiv cheltuielile de cercetare și producție, va fi extinsă și la alte componente.
Politica de viitor a companiei este divizată pe câteva ramuri principale. În primul rând, Daimler continuă și extinde dezvoltarea platformelor comune ale vehiculelor medii și grele. Luând în calcul faptul că valoarea unei platforme este de aproximativ jumatate din cea a unui camion, economiile sunt impresionante.
Acum, compania germană începe să proiecteze și alte elemente comune pentru mai multe dintre mărcile pe care le deține, incluzând aici arhitectura electrică și electronică, șasiul și cabina. Nemții dau asigurări că aceasta nu va afecta percepția clienților cu privire la individualitățile fiecărei mărci.
”Clienții noștri vor profita de pe urma acestor standardizări, datorită disponibilității rapide a tehnologiei noi și calității de primă mână, tipică Daimler. Pentru noi, avantajele sunt de ordin economic, resursele putând să fie utilizate la noi proiecte și dezvoltări tehnologice”, a declarat responsabilul Daimler Trucks & Buses, Dr. Wolfgang Bernhard.
În viitorul apropiat, arhitectura electronică va beneficia de prezența unui modul nou de interconectare, de mărimea unei coli A5, comun tuturor modelelor produse de Daimler. El va fi inima camioanelor interconectate, și va prelua și transmite datele în timp real.
Începând cu anul viitor, camioanele grele produse de Daimler vor fi echipate cu acest modul, care va constitui hardware-ul soluțiilor FleetBoard și Detroit Connect, dezvoltate de germani. El va fi complet deschis, permițând fără probleme comunicarea cu camioane produse de alte branduri. Tot anul viitor, camioanele grele Daimler vor fi conectate la Cloud, pentru început în Europa. În viitor, și camioanele medii vor beneficia de această conectivitate.
Un alt element comun al viitoarelor modele este tabloul de bord. Deși acesta va păstra designul tipic fiecărei mărci (Mercedes, Freightliner sau Fuso), el va avea componente interioare identice și dimensiuni și mufe conectoare standardizate.
”Continuăm să afirmăm că vom atinge vânzări de 700.000 de camioane în 2020, asigurându-ne astfel poziția de lider în industrie”, a încheiat Bernhard.
Comentați?