Mercedes Citaro CNG, pe străzile Capitalei!

Compania municipală de transport public a comandat deja 82 de autobuze Mercedes-Benz Citaro, alimentate cu Gaz Natural Comprimat. Acestea sunt mai silențioase și poluează mai puțin decât autobuzele diesel.



EMT, operatorul de transport public din Madrid, a comandat autobuzele Mercedes-Benz Citaro cu gaz natural comprimat pentru a scădea emisiile poluante asupra capitalei Spaniei. Astfel, EMT (Empresa Municipal de Transportes de Madrid), va face posibilă reducerea emisiilor cu până la 80% pe mai multe dintre traseele sale. Din vehiculele comandate, 40 sunt articulate, de 18 metri lungime, și 42 sunt vehicule nearticulate, de 12 metri.

Autobuzele sunt echipate cu motoarele M 936 G de 7,7 litri derivate din turbodiesel-ul OM 936. Au fost proiectate pentru a funcționa atât cu GNC cât și cu biogaz, care se poate produce din surse complet regenerabile. Astfel amprenta de carbon a autobuzelor este extrem de mică. Motoarele dezvoltă 302 CP și un cuplu maxim de 1200 Nm între 1200 și 1600 rpm ceea ce le face foarte competitive în mediul urban. Oferă, de fapt, aceleași performanțe ca și vehiculele turbodiesel, dar cu emisii mult mai mici decât cele turbodiesel.

Test Vehicle Mercedes-Benz Citaro NGT
Test Vehicle Mercedes-Benz Citaro NGT

Piața vestică este în continuă expansiune, majoritatea companiilor de transport trecând de la tehnologiile diesel la cele cu gaz natural comprimat datorită gradului redus de poluare. În Europa de Vest se estimează o piață anuală de aproximativ 10.500 de vehicule din care, momentan 1000 sunt comandate cu gaz naturale. Compania municipală de transport EMT Madrid are o flotă de 1.920 de autobuze. Autobuzele acoperă aproape un milion de kilometri în fiecare an, în timp ce transportă 425 de milioane de pasageri. Rețeaua are o lungime de aproximativ 3.600 km, cu circa 10.000 de opriri. Compania EMT Madrid a fost fondată în 1947 și este deținută în întregime de către municipalitatea din Madrid.

Conform regulamentelor europene, toate companiile de transport public local trebuie să fie organizate ca și societăți comerciale, cu acționariat de stat. România, din cauză că nu a implementat aceste regulamente, plătește anual amenzi. În București, RATB este încă o companie de stat, subordonată Primăriei București, dar nu are caracter de societate comercială ci de Regie Autonomă ceea ce împiedică foarte mult activitatea acesteia și libertatea de mișcare. În prezent, majoritatea autobuzelor RATB sunt Mercedes-Benz Citaro, Euro 3 și Euro , majoritatea cu peste jumătate de milion de km la bord. În curând, cele 1000 de vehicule își vor depăși durata normată de viață, de zece ani, necesitând o nouă investiție. Versiunile cu Gaz Natural ar fi cele mai bune pentru București, dar momentan nu există stații de alimentare pentru acest tip de carburant.

Test Vehicle Mercedes-Benz Citaro NGT
Test Vehicle Mercedes-Benz Citaro NGT

Adaugati comentariu