Advertisement

accident-casco-floteauto
Home Administrare flote Franşiza optimă pentru asigurarea CASCO a flotelor: 100-200 euro

Franşiza optimă pentru asigurarea CASCO a flotelor: 100-200 euro

Franşiza a devenit un element standard în majoritatea poliţelor CASCO. Specialiştii în management de flote spun că ajută la responsabilizarea conducătorilor auto, iar costurile cu daunele sau cu accidentele scad.

Introducerea franşizei, adică partea din daună suportată de asigurat, în poliţele de tip CASCO este un aspect pe care încep să-l utilizeze din ce în ce mai multe companii care deţin parcuri auto.

catalin_olteanuÎn contractele de fleet management, recomandăm CASCO cu franşiză, deşi nu este obligatoriu, iar marea majoritate a clienţilor aleg acest tip de asigurare nu numai datorită costurilor mai scăzute, ci şi pentru că astfel se realizează o responsabilizare a şoferilor. În felul acesta şi costurile cu daunele sau cu accidentele sunt mai reduse”, spune Cătălin, Olteanu, directorul comercial al companiei ALD Automotive, unul dintre liderii pieţei româneşti de leasing operaţional şi administrare de flote.

Potrivit acestuia, modalitatea de utilizare a franşizelor diferă de la companie la companie, dar cea mai des întâlnită situaţie este cea în care prima franşiză este acoperită de angajator, următoarea, eventual, jumătate-jumătate, iar de la a treia franşiză se plăteşte integral de angajat.

„Această modalitate ar fi cea mai eficientă din ceea ce am întâlnit noi. Pe de altă parte, avem clienţi care nu au această politică de co-responsabilizare sau au contracte CASCO cu franşiză zero. În aceste cazuri observăm însă costuri mai mari cu daunalitatea şi un număr de accidente şi de intervenţii în service mai mare, ceea ce înseamnă o blocare a acelei maşini şi o încetinire a activităţii clientului”, explică directorul de vânzări al ALD Automotive

În ceea ce priveşte nivelul franşizei, acesta trebuie raportat şi la valoarea autoturismului, în condiţiile în care, în flotele companiilor există şi maşini premium – pentru zona de management, şi maşini din clasele B, C – pentru echipele de teren, de vânzări, de distribuţie.

„Pentru clasele B şi C, cele mai des întâlnite valori ale franşizelor sunt cuprinse între 100 – 200 de euro”, precizează directorul comercial al ALD Automotive.

Cu toate acestea, o serie de companii nu utilizează franşise în contractele de asigurări CASCO. Astfel de situaţii, arată Cătălin Olteanu, se întâlnesc în cazurile în care utilizarea autoturismelor nu este aşa de intensă şi au un kilometraj mai redus, pentru că maşinile nu sunt folosite în zone aglomerate sau la deplasări în ţară. În aceste cazuri, riscul de accidente este mai redus.

Tot din rândul companiilor care încheie contracte CASCo fără franşize sunt şi cele din sectorul IT sau telecom, unde angajaţii nu o activitate de teren, ci de birou, iar drumurile cu maşina sunt făcute pe distanţe scurte.

Pentru unele dintre companiile care nu încheie contracte Casco cu franşiză mai intervine şi motivul legat de costurile de returnare. În cazul în care nu există franşiză, maşina se repară pe parcursul contractului fără a se plăti ceva suplimentar.

„Până la urmă, pentru alegerea tipului de contract, cu franşiză sau fără, trebuie monitorizate întotdeauna costurile totale. Trebuie puse în balanţă franşizele care se economisesc vs costurile care ar putea apărea”, conchide directorul comercial al ALD Automotive, Cătălin Olteanu.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Administrare floteFlotă verde

Cum a redus HP emisiile de CO2 și costurile flotei

Adoptarea vehiculelor hibride, reducerea numărului de furnizori și dimensionarea corectă a flotei...

flote auto
Administrare flote

Dimensionarea corectă a unei flote auto în 5 pași simpli

Dimensionarea corectă a unei flote auto este un exercițiu strategic important care...

Flote Auto
Administrare flote

A apărut revista FLOTE AUTO, mai 2024

A apărut numărul 100 al revistei FLOTE AUTO, mai 2024, cu un...

emisiile
Administrare floteFlotă verde

Majoritatea flotelor europene riscă să rateze obiectivele obligatorii privind emisiile de CO2

Majoritatea companiilor europene sunt cu mult întârziate în ceea ce privește obligațiile...