Autoturismele şi vehicule comerciale însumează 78% din finanţarea prin leasing financiar

Piaţa de leasing financiar a încheiat primul trimestru din 2016 în creştere cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la finanţări noi în valoare de peste 450 milioane euro, în creştere cu 30% faţă de aceeaşi perioada a anului 2015.



autonom

Distribuţia pe tipuri de active finanţate a fost următoarea:

  • 78% – autoturisme şi vehicule comerciale; în evolutie constantă faţă de anul precedent la aceeaşi perioadă analizată;
  • 21% – echipamente;
  • 1% – imobiliare.

La nivel de volume nou finanţate, vehiculele au înregistrat o creştere de aproximativ 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Din punctul de vedere al finanţării pe categorii de vehicule, cea destinată autoturismelor menţine o pondere relativ constantă şi majoritară, de 45% din totalul volumului nou finanţat în domeniul vehiculelor, urmatăde finanţarea de vehiculele comerciale grele (40%) şi cea a vehiculelor comerciale uşoare (13%).

bogdan-speteanu-floteautoRezultatele industriei de leasing la finele trimestrului 1ne arată o creştere importantă comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Deşi ne aşteptam ca procentul de creştere să se atenueze în trimestrele viitoare, rezultatul Q1 fiind influenţat de anumiţi factori excepţionali (ex. scăderea TVA), suntem convinşi că tendinţa de creştere sustenabilă a pieţei de leasing, care a început în urmă cu 2 ani, va continua. Ne bucură să vedem o revigorare a finanţărilor autoturismelor după o lungă perioadă de cvasi-stagnare. Concentrarea spre finanţarea transportatorilor indică faptul că în contextul actual al economiei româneşti leasingul financiar este cea mai bună soluţie de finanţare pentru acest sector de activitate. Creşterea volumului finanţărilor de echipamente la nivelul pieţei naţionale confirmă tendinţa de reechilibrare a acestui segment, odată cu revigorarea economiei, a explicat Bogdan Speteanu, presedintele ALB

Cu toate acestea, şeful ALB consideră că aceste creşteri sunt urmarea, în primul rând, a unui efect de bază, ţinând cont că volumul total al finanţărilor acordate de firmele de leasing în 2015 reprezintă undeva la 1% din PIB, ceea ce este sub potenţial.

„Finanţările autorităţilor publice de către companiile de leasing este ca şi inexistentă, deşi produsul de leasing poate fi o soluţie foarte bună pentru anumite proiecte de invesţii, mai ales pe partea transportului în comun. Deasemenea, îngheţarea proiectelor de infrastructură au un impact negativ supra investiţiilor în echipamente de construcţii. Nu în ultimul rând, impredictibilitatea legislativă face ca multe companii să îşi revizuiască atitudinea pentru investiţii pe termen mediu şi lung”, adaugă Bogdan Speteanu.

Clienţii persoane juridice au atras cea mai mare pondere (97%) din totalul finanţărilor, urmaţi de persoanele fizice (3%). Majoritatea persoanelor juridice care apelează la leasing financiar ca sursă de finanţare a achiziţiilor necesare activităţii lor economice o reprezintă IMM-urile.

Durata de finanţare cel mai des întâlnită este de 4-5 ani (33%), urmată de 3-4 ani (22%), 2-3 ani (18%), 5-7 ani (14%), 1-2 ani (7%), 1 an (5%) şi 7-15 ani (1%).

Cea mai mare cotă de piaţă este înregistrată de firmele de leasing financiar subsidiare băncilor, cu 82% din total, urmate de cele captive producătorilor cu 13% şi de companiile de leasing financiar independente, cu 5%.

ALB reprezinta conform statisticilor circa 90% din piata de leasing financiar din România.

 

 

Adaugati comentariu