Cum se aleg anvelopele de vară

Anvelopele mai late şi mai joase sunt de obicei alese de şoferi pentru perioada de vară, în timp ce anvelopele mai înguste sunt folosite pe timp de iarnă. Alegerea acestora afectează aspectul maşinii, confortul în timpul condusului şi multe alte caracteristici.
anvelopa

În Europa Centrală, majoritatea şoferilor deţin două seturi de jante: unul pentru vară şi unul pentru iarnă. O alegere comună este utilizarea unor jante mai mari şi mai scumpe pentru anvelopele de vară.

„Dacă aveţi încă montate anvelopele de iarnă atunci când mergeţi către retailer-ul de la care urmează să achiziţionaţi un set de anvelope de vară, este important să cunoaşteţi dimensiunea anvelopelor actuale. În caz contrar, ar putea exista riscul ca jantele pe care le deţineţi să nu se potrivească cu anvelopele noi”, este de părere Martin Dražík, Product Manager, Nokian Tyres Europe.

La achiziţionarea anvelopelor trebuie urmărite recomandările producătorilor. Se poate consulta, astfel, certificatul de înmatriculare al autovehiculului pentru a afla mărimea recomandată a pneurilor şi dimensiunile alternative.

Anvelopele înguste sunt mai ieftine, dar cele late arată mai bine

Lăţimea corectă a anvelopei este, de asemenea, influenţată de caracteristicile pe care proprietarul pune accent, atât în ceea ce priveşte aspectul, cât şi manevrabilitatea autovehiculului. Lăţimea anvelopei va influenţa atât preţul, cât şi alte caracteristici, precum aderenţa, nivelul de zgomot, confortul în timpul conducerii şi aspectul autovehiculului.

Înlocuirea anvelopelor înguste cu cele mai late va creşte rezistenţa la rulare şi, prin urmare, consumul de combustibil. În cazul anvelopelor de vară, dimensiunea este şi o chestiune de estetică; părerea generală este aceea că o anvelopă mai lată arată mai bine decât una îngustă.

„Dacă şoferul doreşte să treacă la un diametru mai mare al jantei, profilul anvelopei trebuie redus. Acest lucru permite ca diametrul exterior să rămână în limitele legale şi anvelopele să aibă suficient loc pentru a se roti.”, explică Martin Dražík.

Profilul anvelopei se referă la raportul dintre înălţimea şi lăţimea anvelopei. Pentru că cele mai populare anvelope sunt înguste şi au un profil înalt, ele sunt produse în număr mai mare decât cele cu un profil redus. Acesta este şi motivul pentru care anvelopele înguste sunt de obicei mai ieftine decât cele mai late.

Ambele tipuri de anvelope au beneficiile lor

Volumul de aer dintr-o anvelopă va afecta într-o mare măsură confortul în timpul conducerii. Cu cât diametrul jantei este mai mare, cu atât mai puţin aer va avea loc în anvelopă. Anvelopele cu profil înalt, cu spaţiu suficient pentru aer, sunt mult mai confortabile decât anvelopele late şi cu profil redus.

Din punctul de vedere al siguranţei, ambele tipuri de anvelope au avantaje: pe un drum uscat, anvelopele mai late vor oferi mai mult aderenţă decât cele înguste, dar riscul de acvaplanare va fi mai mare.

„În timpul iernii, anvelopele înguste sunt mai bune pentru condiţiile extreme, deoarece oferă o presiune superioară asupra suprafeţei drumului. Anvelopele înguste lucrează mai bine decât cele mai late în condiţii de lapoviţă şi ninsoare. Pe de altă parte, anvelopele mai late vor oferi mai multă aderenţă pe suprafeţele dure.”, continuă Martin Dražík.

Ce ne spune marketing-ul anvelopelor?

Un pneu poate afişa, de exemplu, marcajul 205/55 R16 94V XL. Iată cum trebuie citit acest marcaj:

205: Lăţimea anvelopei în milimetri la presiune normală. Lăţimea benzii de rulare va fi întotdeauna mai mică, dar variază în funcţie de modelul anvelopei şi de producător.

55: Profilul anvelopei sau raportul dintre înălţimea şi lăţimea anvelopei. De exemplu, marcajul 55 înseamnă că înălţimea reprezintă 55% din lăţime. Cu cât este mai mic numărul, cu atât este mai mic profilul anvelopei.

R: Structura anvelopei.
R se referă la anvelopele radiale care sunt utilizate pentru toate autoturismele din România.

16: Diametrul jantei în inci.

94: Indicele de încărcare a anvelopei. Numărul 94 înseamnă că o anvelopă poate transporta o încărcătură maximă de 670 kg la presiune normală. Numerele mai mici înseamnă o capacitate mai mică de încărcare.

V: Clasa de viteză a anvelopei sau viteza maximă permisă. De exemplu, marcajul V înseamnă că anvelopa nu poate fi condusă cu o viteză mai mare 240 de kilometri pe oră.

XL: Dacă marcajele se termină cu „XL” (Extra Load), înseamnă că pneul poate purta o încărcătură mai mare decât un pneu obişnuit.

 

CITEŞTE ŞI:

Şi contractul pentru DN 73, ce include Pasajul Rucăr-Bran, ameninţat cu rezilierea

România are numai 823 km de autostradă

Programul „Rabla pentru bucureşteni”, la start

 

Adaugati comentariu