Cea mai mare flotă administrată de LeasePlan este de 2.300 de maşini

LeasePlan România a ajuns în 2013 la peste 9.100 de autovehicule în administrare şi peste 200 de clienţi.



Clienţii LeasePlan sunt în general companii mari, din domenii precum industria energetică, servicii financiare, FMCG, IT&C, industrie şi altele, cu flote care ajung şi la 600-700 de autovehicule. În ultimii ani, structura şi profilul bazei de clienţi au înregistrat unele modificări, iar compania s-a orientat către domenii fără un risc ridicat, domenii care nu au fost afectate major de criză.

Cea mai mare flotă administrată de LeasePlan este de aproximativ 2.300 de maşini, iar mărimea medie a unei flote este de 45 de maşini. O companie foloseşte un vehicul în regim de leasing operaţional aproximativ 44 de luni, o maşină parcurgând, în medie, între 100.000 şi 120.000 de kilometri.

leasLa finalizarea contractului de leasing operaţional, LeasePlan reintră în posesia autovehicului şi îl comercializează către dealeri auto, prin platforma internă specializată Car Remarketing International sub brandul CarNext.

Conform LeasePlan, valoarea medie a unei maşini din flotă este de 14.100 de euro, iar dotările solicitate de clienţi în cazul autoturismelor sunt conforme cu scopul folosirii acestora, dar şi cu profilul utilizatorului.

Astfel, în cazul utilizatorilor entrylevel, autovehiculele sunt echipate cu ABS, aer condiţionat, airbag pentru şofer şi pasager, radio-CD, geamuri electrice faţă, închidere centralizată, iar suplimentar se comandă proiectoare de ceaţă, vopsea metalizată şi oglinzi electrice şi încălzite. Pentru middle-management, autovehiculele sunt echipate cu ABS+EBD+ESP, şase până opt airbaguri, aer condiţionat automat, computer de bord, jante din aliaj, radio CD cu MP3 şi proiectoare de ceaţă.

În cazul managerilor de top sunt solicitate de obicei SUV-uri cu tracţiune integrală sau sedanuri cu dotări superioare.

În privinţa mărcilor, ca pondere în totalul parcului LeasePlan, Dacia conduce cu o cotă de 31%. Marca locală este urmată de Ford cu 24% şi Toyota cu 10%. Dintre mărcile premium, BMW şi Audi deţin câte 2%, cele mai scumpe maşini din flotele gestionate în prezent de LeasePlan fiind
modele precum Audi A6, BMW Seria 5, Mercedes Clasa E sau Range Rover.

De asemenea, vehiculele comerciale uşoare au o pondere destul de mare în totalul flotei, de circa 25%.

 

Costuri mai mici şi economie de timp

Criza economică a impus companiilor o abordare mai pragmatică în privinţa
costurilor. Cum vehiculele utilizate generează costuri importante pentru o companie, leasingul operaţional a devenit o oportunitate pentru firmele care îşi doresc o gestionare cât mai eficientă a flotei.

Calculele şi statisticile LeasePlan arată că, în medie, în timpul unui contract de acest fel, costurile cu flota auto se reduc cu 15-20% datorită externalizării serviciilor de administrare a parcului auto.

Serviciile oferite de companiile specializate în administrarea de flote includ şi administrarea diferitelor taxe, autorizarea şi verificarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale autovehiculelor, asigurarea mobilităţii prin oferirea de autovehicule la schimb sau prin închiriere pe termen scurt, gestionarea operaţiunilor legate de schimbul sezonier de anvelope, asistenţă rutieră non-stop, managementul combustibilului, rapoarte în sistem de raportare on-line şi serviciul de transport pe platformă al autovehiculelor. Toate acestea se traduc în economie de bani, de timp şi de resurse.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna februarie 2014)

Adaugati comentariu