eşapament
Home Administrare flote Fiscalitate Cum ar putea fi concepută noua taxă auto

Cum ar putea fi concepută noua taxă auto

Premierul Ludovic Orban consideră că o nouă taxă auto ar trebui concepută fie ca o taxă de poluare, cuantumul acesteia depinzând de cantitatea de noxe care sunt eliberate în atmosferă, fie ca un impozit pe proprietate, variabil.

„Formulele care au fost încercate au intrat în contradicţie cu reglementările la nivel european. Se ştie că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă este o taxă indirectă. Evident, ea poate fi gândită şi ca un impozit pe proprietate, variabil. Şi aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene, vom anunţa public. Vă mai spun un lucru: decât să mai venim iarăşi cu o taxă ca să mai luăm nişte bani de la proprietarii de maşini şi după aceea să trebuiască să îi dăm înapoi, mai bine măsurăm de şapte ori şi stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituţiilor europene”, a menţionat Ludovic Orban.

La rândul său, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, a adăugat că, până în prezent, din bugetul de 2,4 miliarde de lei al ministerului de resort, 1,8 miliarde de lei au fost utilizaţi pentru restituirea taxei auto.

„Aş vrea să vă spun pe acest subiect că, din datele pe care le deţin astăzi, din bugetul de 2,4 miliarde de lei al Ministerului Mediului, 1,8 miliarde au plecat către restituirea acestei taxe. (…) Din discuţiile avute până acum în cadrul ministerului şi cu domnul ministru Ludovic Orban, anul viitor ne vom axa ca prin AFM să dezvoltăm programe care să aducă îmbunătăţiri calităţii aerului din România”, a subliniat Costel Alexe.

Taxa auto a fost eliminată de la 1 februarie 2017. Ulterior, fostul ministru al Mediului, Graţiela Gavrilescu, anunţa că timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar „în niciun caz nu va fi vorba despre o nouă taxă”. La jumătatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunţa că nu a fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto.

Începând din 2017 până în prezent, ANAF a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse şi aprobate.

 

CITEŞTE ŞI:

Legea pentru ride-sharing a fost promulgată

Interviu cu Laurens van den Acker, designer-șef Renault

Skoda a înregistrat o creștere cu 17.6% a veniturilor în primele nouă luni ale anului

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Comisia Europeană
Fiscalitate

Noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

Prețul efectiv plătit sau de plătit pentru mărfurile de import (valoarea de...

AI
Fiscalitate

Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?

Apariția soluțiilor de inteligență artificială (AI) este privită, cel puțin în domeniul...

Costul proprietății
Fiscalitate

Costul proprietății – mai scump din 2025 pentru toți. De ce și cum?

Anul 2025 pare atât de îndepărtat acum, când abia a început 2024,...