Cum aleg angajaţii vehiculul de companie

Angajaţii care conduc maşini în leasing operaţional apreciază mai mult clasa decât aspectul  atunci când îşi aleg autoturismul de serviciu. În afară de dimensiuni şi imagine, marca este cel de-al treilea criteriu de selecţie.
autoturisme

Majoritatea conducătorilor auto (80%) chestionaţi în cadrul studiului LeasePlan MobilityMonitor consideră că una dintre cele mai importante caracteristici ale vehiculului de serviciu este clasa maşinii. În acelaşi timp, aspectul autovehiculului reprezintă un alt criteriu important de alegere a maşinii de serviciu, criteriu indicat de 73% dintre utilizatorii autoturismelornde firmă administrate în leasing operaţional. Mai mult de jumătate dintre respondenţi (62%) consideră că marca este cea mai importantă.

Acest fapt este cu atât mai paradoxal cu cât, cel mai adesea, ei nu au posibilitatea de a-şi alege marca maşinii pe care o conduc”, comentează reprezentanţii LeasePlan.

Mai puţin de jumătate (41%) dintre şoferi aleg dintr-o listă oferită de angajator sau, în alte cazuri, managementul companiei alege în locul lor (33%). Numai un conducător din patru are libertatea de a alege brandul maşinii pe care o va conduce.

cum-aleg-angajatii-masina-serviciu-floteauto

Maşinile de serviciu, tot mai eficiente

Studiul LeasePlan MobilityMonitor arată că 45% din şoferii chestionaţi se interesează de
preţul carburanţilor înainte de a face plinul, în timp ce 27% dintre aceştia au afirmat că se interesează doar uneori de acest aspect.

Sondajul a indicat şi o reducere importantă a emisiilor de carbon emanate de maşinile din flota globală LeasePlan. Dacă în 2011, media emisiilor era de 180 de grame de CO2 pe kilometru în cazul motorizărilor pe benzină şi 152 grame pentru diesel, la finalul anului 2014 emisiile au scăzut la 150 de grame pentru benzină, respectiv 130 de grame pentru motorizările diesel.

Noul trend: car sharing

Studiul LeasePlan a identificat un interes în creştere pentru soluţiile de car sharing. Astfel, 10% dintre şoferii intervievaţi sunt interesaţi de astfel de soluţii. Conceptul de car sharing reduce timpii de neutilizare ai maşinilor şi optimizează costurile. Dar, pe de altă parte, implică şi o serie de provocări, cum ar fi înregistrarea fiecărui şofer, gestionarea cheilor, monitorizarea kilometrajului sau gestionarea accidentelor.

leaseStudiul LeasePlan MobilityMonitor s-a desfăşurat în 20 de ţări, iar răspunsurile au fost oferite de 3.377 de conducători auto care utilizează maşini în leasing operaţional.

LeasePlan este o companie financiară olandeză specializată în administrarea de flote auto. Serviciile de management de flote auto şi leasing operaţional şi financiar acoperă nevoile unei varietăţi mari de clienţi. Compania are peste 6.500 angajaţi, dintre care 85% în filiale din afara Olandei. Flota totală aflată în administrare depăşeşte 1,36 milioane de autovehicule în 32 de ţări. Pe piaţa românească, compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 42,2 milioane de euro, în creştere cu 3% faţă de 2013, în timp ce portofoliul de autovehicule aflate în administrare s-a majorat cu 15%, la peste 10.400 de unităţi.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2015)

 

Adaugati comentariu