Cum ajung românii să plătească de 3 ori mai mult pentru o mașină second hand

Mirajul mașinilor second hand ieftine care pot fi cumpărate din Vestul Europei a scos multe mii de euro în plus din buzunarele românilor care s-au lăsat înșelați de ofertele atractive, dar păguboase. Fenomenul care a adus în România multe rable „cosmetizate” de vânzători a scăzut calitatea parcului auto național, a crescut costurile cu diminuarea poluării, păgubind și cumpărătorii neinformați.
second hand

Pe lângă pierderile financiare și poluare, pericolul pe care îl reprezintă aceste mașini este mult mai mare, nu doar pentru economie și pentru mediu, ci și pentru viețile oamenilor, dacă nu sunt reparate și rulează pe drumurile publice.

Un studiu realizat de Scout Team Do, privind tendințele consumatorilor din România, în ultimii cinci ani, arată că unul dintre cele mai populare modele pe care clienții din România le preferă este BMW Seria 3, atât modelul E90, cât și cele mai noi, precum E 90. Exemplarele pe care în general le caută românii sunt cele echipate cu deja celebrul motor N47, 2000 cmc, Diesel. Foarte mulți cad în capcana unui preț atractiv și achiziționează mașini întreținute necorespunzător, la care apar foarte des probleme. Numai remediind problemele clasice, adică distribuția, injectoarele și turbosuflanta, costurile reparațiilor se ridică la peste 3.000 de euro, dacă reparațiile se fac în România. Dacă reparațiile se fac în Germania, costurile ajung până la 5.000 de euro. Astfel, mașina cumpărată din Germania, la un preț inițial de circa 6.000 de euro, costul se poate dubla, după reparații.

Un alt inconvenient la achiziția unei mașini din Vest este drumul. Costul drumului până în țara vânzătorului se ridică la 100-150 de euro cu avionul, la care se poate adaugă o noapte la hotel, adică încă cel puțin 70 de euro, plus alte mici cheltuieli. La întoarcere, costurile sunt și mai mari: 250 de euro numerele provizorii, plus 350 de euro combustibilul și taxele de drum. În total, dacă nu apar și alte evenimente și cheltuieli neprevăzute, numai costul drumului va fi în jur de 900-1.000 de euro, la care se adaugă oboseala și presiunea timpului, care duc foarte adesea la o alegere greșită. Dacă este nevoie și de reparații, prețul final al mașinii poate fi și de trei ori mai mare.

„Cea mai comună problemă, în cazul persoanelor neexperimentate, este că nu pot deosebi o mașină exploatată corespunzator și cu adevărat bine întreținută de una care doar a fost „coafată” pentru vânzare. Neavând această deprindere, mulți cumpără mașini care au fost neglijate de-a lungul anilor. Astfel, cumpărătorii devin abonații service-urilor auto. De multe ori, în câțiva ani, investițiile pot depăși uneori prețul de achiziție al mașinii. Iar aceasta este o situație fericită, în care posesorii mașinilor își permit acele intervenții în reparații. Foarte mulți nu și le permit și circulă cu adevărate bombe pe roți, punându-și viața în pericol sau pur și simplu otrăvind aerul pe care cu toții îl respirăm”, explică Alex Damian, reprezentantul Scout Team Do.

Zona gri a pieței auto second hand din Vest

Mai sunt și alte probleme pe care cumpărătorii români nu le cunosc, în legătură cu piața de mașini SH din Vestul Europei. Cei care vând autoturisme second hand cu probleme cunosc foarte bine comportamentul consumatorului din România și folosesc împotriva cumpărătorilor toate punctele slabe ale acestora. Fiind de bună credință, cumpărătorii români nu iau în calcul aceste probleme, fiind foarte ușor de convins că ceea ce li se prezintă „cosmetizat” este în conformitate cu realitatea.

„Aflați sub presiunea timpului, de multe ori cumpărătorii ajung să găsească mașini aflate în ,,zonele gri” ale pieței auto, acolo unde găsim, în general, mașini destinate doar clienților din Europa de Est sau chiar Africa. Aici, vânzătorii ascund întotdeauna defectele mașinilor și, dacă te simt necunoscător, ești foarte ușor de păcălit. Aflându-se în fața faptului împlinit, clientul cumpără mașina pentru care a parcurs sute de kilometri, de multe ori pentru că o altă ofertă care să corespundă bugetului sau așteptărilor poate fi la 600-700 de kilometri distanță, ceea ce înseamnă alți bani cheltuiți, zile în plus de căutări și incertitudine”, mai explică reprezentantul Scout Team Do.

Pe modelul agențiilor de turism, care vând pachete cu servicii verificate și oferă garanții, compania a introdus în România un sistem de servicii complete pentru cei care vor să cumpere mașini ieftine din Vestul Europei.

 

CITEȘTE ȘI:

Măsurile de relaxare care intră în vigoare de sâmbătă, 15 mai

STB vrea sa renunțe la tariful de 1,3 lei/cursă. Propune un tarif de 3 lei/oră

BAAR: Costul mediu al reparaţiilor auto a crescut cu peste 8% în 2020

 

 

Adaugati comentariu