Credit-punte de la BERD pentru autostrăzile Sibiu-Piteşti şi Ploieşti-Braşov

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) va acorda statului român un credit-punte pentru construcţia autostrăzilor Sibiu-Piteşti şi Ploieşti-Braşov, urmând să recupereze banii în momentul în care aceştia vor veni de la Uniunea Europeană, a anunțat ministrul Lucian Bode.
vehicule electrice

„În urmă cu câteva zile, Ministerul Transporturilor a semnat un Memorandum de Înţelegere cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin care ne asumăm trei obiective. Unu: un împrumut-punte pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti, doi: capital de lucru pentru Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi trei, foarte important, asistenţă tehnică pentru construirea, procurarea şi operarea autostrăzii Ploieşti-Braşov. Avem astfel un partener care ne garantează că acest obiectiv va fi finalizat. BERD se va implica atât în etapa de revizuire documentaţie, cât şi de finanţare a execuţiei acestui tronson”, a arătat ministrul.

El a explicat că BERD va finanţa statul român prin acest credit, urmând să-şi recupereze banii în momentul în care aceştia vor veni de la Uniunea Europeană.

„Pentru Sibiu Piteşti, avem certitudinea că pentru tronsoanele 1, 4 şi 5, finanţarea europeană este asigurată, ultimul document solicitat de Comisia Europeană în legătură cu acea problemă de mediu – vă aduceţi aminte, gândacul – a fost transmis către CE şi aşteptăm confirmarea că avem finanţarea asigurată. De asemenea, pentru sectoarele 2 şi 3 suntem în procedură de a elabora caietele de sarcini şi a scoate la licitaţie şi aceste tronsoane, deci teoretic am avea asigurată finanţarea pentru aceste sectoare, dar pentru a lua presiunea de pe buget am convenit cu cei de la BERD să ne acorde acest împrumut-punte, să finanţăm construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti din bani de la BERD, iar banii pe care îi vom primi să fie transferaţi, în momentul în care îi vom primi, către BERD”, a mai spus ministrul.

Valoarea acestui împrumut-punte, nu a fost stabilita incă.

„Este vorba despre un memorandum de înţelegere. După ce vom intra în detaliu pentru fiecare componentă din cele trei, sub rezerva că pot fi patru, pot şi şase obiective, noi putem extinde anexa, vom merge, bineînţeles, cu un memorandum în Guvern. Este o înţelegere între noi, Ministerul Transporturilor, şi BERD în urma unor negocieri care au durat luni de zile şi mă bucur că am ajuns la acest moment la care, alături de noi, vine BERD pentru a realiza autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov”, a adăugat Lucian Bode.

Potrivit acestuia, contractul pentru realizarea centurii ocolitoare a oraşului Comarnic în regim de autostradă ar putea fi semnat până la sfârşitul acestui an.

„S-au irosit 18 ani pentru autostrada Comarnic-Braşov. Am luat decizia să anulăm acel parteneriat public-privat după modelul Vâlcov şi am decis să împărţim în mai multe secţiuni acest obiectiv de la Ploieşti la Comarnic şi prima secţiune pe care o vom scoate la licitaţie din acest tronson pe procedura fidic galben – proiectare şi execuţie – este varianta ocolitoare Comarnic, în regim de autostradă, şapte kilometri. La începutul lunii octombrie, în acest an, credem că vom finaliza toate procedurile pentru depunerea ofertelor pentru proiectare şi execuţie. Aşadar, până la sfârşitul anului, curgând termenele procedurale pentru analiza ofertelor şi fără contestaţii, sperăm noi, vom semna contractul pentru realizarea proiectului tehnic şi a execuţiei tronsonului varianta ocolitoare Comarnic, parte din autostrada Ploieşti-Braşov”, a susţinut Lucian Bode.

 

CITEȘTE ȘI:

Investiţie de 30 milioane de dolari la fabrica Ford din Craiova

Sistemul Bosch ESP® împlinește 25 de ani. Progres pentru siguranța rutieră

Soluţii pentru achiziţionarea vehiculelor post leasing operaţional

 

 

Adaugati comentariu