Contracte semnate pentru ultimele două tronsoane din Drumul Expres Craiova – Pitești

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, miercuri, contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 din Drumul Expres Craiova - Pitești, cu asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.
Drumul Expres Craiova - Pitești

Semnarea contractelor a avut loc în prezența premierului Ludovic Orban și ministrului Transporturilor, Lucian Bode.

Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile.

„Este un moment extrem de important în dezvoltarea infrastructurii de transport a României. (…) Odată cu decizia Ford de a investi în România, Grupul Ford a purtat negocieri cu Guvernul României şi în cadrul unui memorandum pe care l-am discutat, printre punctele înscrise a fost trecut acest obiectiv de investiţii. (…) Ministrul Transporturilor eram eu şi sunt şi semnatar al acelui memorandum. Imediat ne-am apucat de lucru, am realizat studiul de fezabilitate, am aprobat documentaţia tehnico-economică (…) în 2008. Din păcate, în 2008 a trebuit să părăsim guvernarea şi iată că suntem în anul 2020 şi abia în anul 2020 reuşim să semnăm contractele de proiectare şi construcţie pe toate cele patru tronsoane ale drumului expres”, a declarat Ludovic Orban.

Pentru Tronsonul 3 Slatina – Colonești (31,75 km), valoarea contractului este de 670,7 milioane de lei fără TVA.

Pentru Tronsonul 4 (31,88 km), valoarea contractului este de 617,1 milioane de lei fara TVA. Construcția acestui tronson de pe Drumul Expres Craiova – Pitești se desfășoară pe teritoriul județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.

Pentru semnarea contractului de proiectare şi execuţie a Tronsonului 4, Guvernul a adoptat un memorandum, după ce una dintre firmele participante la licitaţie a contestat atât la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, cât şi în instanţă, procedura de achiziţie publică, tergiversând astfel derularea investiţiei.

„Eu aşa ceva nu am văzut, un asemenea boicot, repet, inacceptabil. Le transmit clar un mesaj că dacă au venit în România şi îşi imaginează că aşa vor să aibă lucrări în România pe calea care au pornit nu vor face altceva decât să îşi ostilizeze întreg Guvernul, instituţiile şi mai ales populaţia, drept pentru care în Guvern, deoarece legea ne permite, am adoptat un memorandum prin care am decis semnarea contractului, după respingerea contestaţiei de către Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor. Din punct de vedere legal, avem acest drept se va semna contractul de proiectare şi construcţie cu consorţiul care a fost declarat câştigător. Ţin foarte mult la acest proiect. Este un proiect foarte util pentru Piteşti, pentru judeţul Argeş, pentru Craiova, pentru Dolj”, a afirmat Ludovic Orban.

Durata contractelor este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

 

 

CITEȘTE ȘI:

La Cluj, locurile libere de parcare pot identificate prin telefon

Enel X România va instala 2.500 de puncte de încărcare până în 2023

Egiptul construiește două autostrăzii printre piramide și alte vestigii arheologice

 

Adaugati comentariu