Contract semnat pentru proiectarea VO Iași – varianta Sud

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au semnat contractul cu NV Construct, firma care a câștigat licitația pentru proiectarea variantei de ocolire a municipiului Iași - varianta Sud.



Sighişoara

Proiectul variantei ocolitoare face parte din centura ușoară a municipiului Iași, traseul având o lungime de 8,175 km și o valoare totală actualizată de 120.934 mii lei (28.937 mii euro) cu TVA inclus.

Termenul de implementare este de 12 luni de la data ordinului de începere.

Autoritățile locale au discutat cu reprezentanții DRDP Iași și ai NV Construct, Dan Radu SIMA despre detaliile tehnice ale proiectului, dar și despre posibilitățile de a accelera termenele de execuție, astfel încât acest obiectiv să intre la finanțare, iar lucrările să înceapă în cel mai scurt timp.

„Vom asigura tot sprijinul nostru, al autorităților locale, pentru a realiza acest obiectiv important pentru comunitatea noastră. Am transmis atât DRDP, cât și proiectantului să trateze acest obiectiv cu profesionalism și maxim interes pentru că este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură rutieră din ultimii ani. Ce ține de noi se va rezolva fără niciun blocaj, acum că, relația dintre Consiliul Județean, Primăria Iași și Prefectura Iași este deplin funcțională. Încă un lucru foarte important pe care l-am solicitat proiectanului este să identificăm o soluție care să corespundă nevoilor următorilor 20–30 de ani, astfel încât să oferim Iașului un proiect pentru prezent și viitor. Iată că după 9 ani de blocaje, am reușit să finanțăm și să repunem pe făgașul normal acest obiectiv de investiții atât de necesar ieșenilor.”, a declarat Costel Alexe, președintele Consiliului Județean.

Teoretic, VO Iași va avea o lungime de 30 de km, costul investiţiei fiind de aproximativ 30 de milioane de euro.

La începutul acestui an, Primăria Iași şi-a asumat realizarea întregului proiect de investiţi

Realizarea VO Iași este divizată în patru tronsoane:

  • Obiect 1 – Varianta trafic greu, Sector km 0+000 (DN 28) – km 13+905 (DJ248) – Cu o investiţie de la bugetul de stat de 360 de milioane de lei, este singurul tronson dat în folosinţă, circulaţia fiind deschisă în 2012.
  • Obiect 2 – Varianta trafic greu, nod rutier km 0+000 + iluminat intersecţii km 0+000 – km 13+905 şi parcare km 11+600.
  • Obiect 3 – Varianta trafic greu, Sector km 19+960 – km 26+460.
  • Obiect 4 – Varianta trafic uşor (sector km 0+000 – km 8+185) şi penetratie Cartier Dacia.

 

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Sibiu – Pitești. Licitația pentru Lotul 4, câștigată de Porr Construct

Autorizaţie de construire pentru primii 7 km din drumurile de legătură cu Podul Brăila

Expoziţie despre istoria bicicletei, la Muzeului Municipiului Bucureşti

 

 

Adaugati comentariu