Advertisement

Autostrada Sibiu - Pitești
Home Infrastructură Autostrada Sibiu – Pitești. Licitația pentru Lotul 4, câștigată de Porr Construct

Autostrada Sibiu – Pitești. Licitația pentru Lotul 4, câștigată de Porr Construct

Compania austriacă Porr Construct a câştigat licitația pentru construcția Lotului 4 Curtea de Argeş – Tigveni, parte din Autostrada Sibiu – Pitești. Contractul va fi semnat după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Porr Construct lucrează și la construcția Lotului 1 Sibiu – Boiţa.

„Este un lot într-o zonă dificilă, o zonă foarte predispusă alunecărilor de teren. Deşi are doar 10 kilometri, este esenţial pentru că face traversarea între Valea Argeşului şi Valea Topologului. Are un tunel de 1,3 kilometri”, a menționat Cătălin Drulă.

Cele 5 secţiuni de pe Autostrada Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu – Pitești, care va traversa judeţele Sibiu, Vâlcea şi Argeş, va avea o lungime de 122,11 km cu 71 de poduri, 58 de viaducte, 10 pasaje, 9 tuneluri si 8 noduri rutiere.

De-a lungul întregii șosele Sibiu – Pitești se vor monta garduri înalte de 3 metri, care să nu permită accesul pe carosabil al animalelor mari, cum ar fi urșii.

Realizarea şoselei de mare viteză a fost divizată în 5 secţiuni și se estimează că va fi operațională în 2026.

Lotul 1 Sibiu – Boiţa (13,7 km)

CNAIR a semnat la finalul lunii martie 2020 ordinul de începere a lucrărilor. Contractul de proiectare şi execuţie pentru acest lot, cu o valoare de 612,64 milioane de lei, fără TVA, a fost încheiat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi compania Porr Construct. Potrivit prevederilor contractului, a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni ca perioadă de execuţie a lucrărilor şi 120 de luni perioadă de garanţie.
”Lotul 1 Sibiu-Boiţa, până la intrarea în defileu, este în lucru, va fi terminat la sfârşitului anului viitor. La Boiţa o să ajungă şi viitoarea autostrada Sibiu-Făgăraş, care merge spre Braşov”, a explicat ministrul Transporturilor.

Lotul 2 Boița – Cornetu (31,33 km)

În luna februarie 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit un număr de 11 oferte. Procedura este de tipul „licitație restransă”, iar dintre cei 11 candidați, CNAIR va selecta un număr de minim 5 – maxim 6, care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.
Valoarea estimată a contractului este de 4.635.473.646,00 lei fără TVA, finanțarea urmând a fi asigurată din fonduri europene.
Termenul de realizare prevăzut este de 18 luni proiectare și 50 de luni execuție.
Ministrul Transporturilor estimează că lista scurtă a ofertanților va fi anunțată săptămâna viitoare.

Lotul 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km)

În luna noiembrie 2020, CNAIR a primit un număr de 15 oferte. Valoarea estimată a contractului este de 5,32 miliarde de lei fără TVA, durata acestuia fiind de 14 luni pentru perioada de proiectare, 59 luni pentru perioada de execuţie şi 60 luni pentru perioada de garanţie a lucrărilor.
Principalele lucrări ale acestei secţiuni sunt:

  • 95 de poduri și pasaje
  • Tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie
  • Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
  • Ecoduct în zona localităţii Călineşti

Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86 km)

În urma licitației la care au participat 10 ofertanți, câștigătoare a fost desemnată compania Porr Construct. Valoarea contractului este de 2 mld. de lei fără TVA, durata acestuia fiind de 60 luni, din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 luni perioada de execuţie.
Pe traseul Secţiunii 4 se va construi Tunelul Momâia (1,35 km), care implică alte lucrări tehnice complexe.
Evaluarea ofertelor a durat un an și jumătate.

Lotul 5 Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km)

CNAIR a semnat la începutul lunii mai 2020 contractul de proiectare şi execuţie cu Astaldi (Italia). Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei (fără TVA), durata de realizare a acestuia fiind de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare, 48 de luni pentru execuţia lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție.
Principalele lucrări de artă constau în construcţia a 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere, 1 spaţiu de Servicii, 1 Centru de Întreţinere şi Coordonare, 1 parcare de scurtă durată.
”În primăvara aceasta vor începe lucrările. Proiectul tehnic este aproape finalizat. O să avem autorizaţia de construcţie în luna aprilie„, a menționat ministrul Transporturilor.

 

CITEȘTE ȘI:

Autorizaţie de construire pentru primii 7 km din drumurile de legătură cu Podul Brăila

Expoziţie despre istoria bicicletei, la Muzeului Municipiului Bucureşti

Transportul este unul dintre domeniile aflate sub cea mai mare presiune a Pactului Ecologic

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...