Constantin Stroe, ACAROM: „Este o batjocură, o băşcălie naţională ideea cu infrastructura”

Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), a lansat un atac dur la adresa autorităţilor, în general şi al CNADNR, în particular, în ceea ce priveşte întârzierea construcţiei autostrăzii Piteşti-Sibiu.
constantin-stroe-acarom-floteauto

Potrivit şefului ACAROM, autostrada Piteşti-Sibiu nu este necesară numai pentru Dacia, ci şi pentru România, care în lipsa ei pierde venituri uriaşe.

Este de o importanţă capitală acest tronson şi greşit s-a înţeles că Dacia şi Renault vor o autostradă. Imaginaţi-vă 4,4 milioane de metri cubi de marfă în containere, care circulă din centrul ţării spre vest. N-au făcut măsurători, n-au făcut un calcul să vadă ce fonduri uriaşe pierde România ca urmare a lipsei acestei autostrăzi”, subliniat şeful ACAROM.

De altfel, acesta a catalocat drept „o batjocură” modul în care autorităţile tratează problema modernizării infrastructurii rutiere, în special a construcţiei de autostrăzi.

constantin-stroe-acarom-floteautoEste o batjocură, o băşcălie naţională ideea cu infrastructura. Dacă acum câtva timp exprimam nehotărârea faţă de ultimele declaraţii care au fost făcute despre vestita autostradă Piteşti-Sibiu, Sibiu-Piteşti, care nu este a Daciei, ci a României, astăzi spun că nu va fi finalizată nici măcar în 2025. Este inadmisibil ce se întâmplă, ca o ţară care are un potenţial important în această industrie, care contribuie şi la export, şi la bunăstare, locuri de muncă, să fie tratată cu atâta indiferenţă, în condiţiile în care 80% din finanţare este asigurată din fonduri europene (…) Din punctul meu de vedere, am discutat cu cei de la CNADNR, iar eu aş desfiinţa pur şi simplu această companie. Trebuie să existe o agenţie în directa subordine a primului ministru şi împănată cu oameni de specialitate — profesori în construcţii, drumuri, poduri, geologi. Nu mai putem trata problema cu nivelul profesional al CNADNR. România va avea consecinţe considerabile dacă nu vom avea această autostradă”, a spus Constantin Stroe.

Acesta a adăugat că, din punctul său de vedere, în cazul acestei lucrări, ar trebuie desemnat un singur prestator care să realizeze atât studiul de fezabilitate, cât şi proiectarea.

„Am stat şi m-am gândit ce aş face eu. Aş face o licitaţie, aş alege un prestator care să facă şi studiul de fezabilitate şi proiectarea. Ce se întâmplă acum, din 2007 încoace, este de necomentat, este de sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie. Aşteptăm acum să vedem ce decizie se va lua. Am acompaniat vreo opt miniştri ai Transporturilor, iar rezultatele sunt zero”, a precizat şeful ACAROM.

În data de 9 decembrie 2015, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spunea, în cadrul dezbaterii publice a proiectului de buget, că lucrările la autostrada Piteşti – Sibiu ar putea începe la 1 ianuarie 2017 în condiţiile în care licitaţiile vor putea demara abia în vara anului 2016.

Pe de altă parte, conform datelor Ministerului Fondurilor Europene, autostrada Sibiu – Piteşti ar putea fi gata în ultima parte a anului 2023, iar valoarea totală a investiţiei depăşeşte 1,67 miliarde euro.

 

 

Adaugati comentariu