Conceptul Hyundai RN30 – experienţa unui raliu pentru orice şofer

Anul acesta vizitatorii Salonului K 2016 din Düsseldorf au avut ocazia să testeze prototipul RN30 de la Hyundai, care promite să transforme condusul într-o experienţă rezervată până acum doar şoferilor de raliuri.



Hyundai RN30

Vehiculul dezvoltat în colaborare cu BASF combină soluţii-cheie din industria chimică, cu un design aerodinamic şi cu tehnologii de înaltă performanţă, garantând plăcerea pe care o simte un şofer profesionist.

Suntem onoraţi că putem reprezenta o parte vitală din conceptul RN30. Plecând de la un parteneriat extrem de important şi mizând pe capacitatea noastră de inovare, Hyundai Motor ne-a invitat să demonstrăm proprietăţile materialelor noastre în acest concept unic”, a afirmatt Raimar Jahn, Preşedintele Departamentului de Materiale Performante în cadrul BASF.

Materiale din plastic cu greutate redusă

Fiind o maşină de curse, este esenţial ca RN30 să fie uşoară şi să aibă un centru de greutate jos. Maşinile de înaltă performanţă conţin în mod obişnuit polimeri ranforsaţi cu fibră de carbon (CFRP) pentru a reduce greutatea, însă cei doi parteneri au căutat alternative. De exemplu, datorită fluidităţii extraordinare, spuma poliuretanică rigidă Elastolit® şi sistemele de turnare prin injecţie cu reacţie (RIM) dezvoltate de BASF au permis realizarea unor design-uri extrem de complexe, precum cel pentru aripă sau spoiler.

În plus, podeaua portbagajului este alcătuită din panouri de tip sandviş pe baza de Elastoflex® E – un poliuretan aplicat prin sprayere, care asigură rigiditatea şi greutatea scăzută a acestor panouri ranforsate.Asta a permis şi procesului de producţie să devină foarte eficient.

Hyundai RN30 Sisteme de frânare şi materiale rezistente pentru siguranţă maximă

Durabilitatea şi rezistenţa materialelor sunt vitale la viteze extrem de mari. Din acest motiv bara superioară de rigidizare a autovehiculului a fost căptuşită cu Infinergy®, primul poliuretan termoplastic expandat din lume – material care conferă durabilitate şi flexibilitate ieşite din comun. Viteza nu înseamnă însă nimic fără control. Maşinile rapide au nevoie şi de sisteme de frânare de înaltă performanţă, de aceea BASF a dezvoltat Hydraulan® 406 ESI – un lichid de frână care depăşeşte toate provocările tehnice existente, extinzând astfel durabilitatea elastomerului pentru frânare.

Şasiul electronic complex al prototipului RN30 a putut fi compactat datorită miniaturizării şi integrării funcţionale, realizate cu ajutorul materialului Ultramid® Advanced N. Acesta poate fi utilizat în componente electronice, precum şi la părţile structurale din apropierea motorului şi cutiei de viteze, în contact cu un mediu agresiv şi diferiţi carburanţi. În plus, oferă şi o mai mare libertate în ceea ce priveşte designul.

Un design interior optimizat

În ceea ce priveşte procesul de proiectare a interiorului, designerii RN30 şi experţii în curse auto de la Hyundai Motorsport au colaborat strâns pentru a livra un format care să ajute şoferul să se concentreze la condus. Un scaun anatomic pentru curse, proiectat după corpul şoferului şi o structură integrată de protecţie a şoferului în cazul accidentelor, care creşte rezistenţa caroseriei vehiculului, protejează ocupantul maşinii în situaţiile de risc.

Hyundai RN30 interiorPentru acele părţi care prezintă o geometrie complexă, cum ar fi spătarul în formă de scoică şi şezutul scaunului, BASF pune la dispoziţie Ultracom®, un sistem compozit termoplastic. Acesta conferă scaunului o greutate redusă, menţinându-i în acelaşi timp rezistenţa şi rigiditatea. Spătarul în formă de scoică şi şezutul scaunului îşi datorează forma finală unei combinaţii de produse semifinite precum benzile sau elementele laminate şi compuşii de turnare prin injecţie. În realizarea acestor componente, instrumentul unic de simulare al BASF – Ultrasim®, precum şi dispozitivele de testare a componentelor – Ultratest™, alături de tehnologiile de procesare joacă un rol major de-a lungul întregului lanţ de producţie a componentelor scaunului.

Fibre naturale pentru bord

Componentele maşinilor de curse sunt reduse la maxim pentru a evita greutatea inutilă. Din acest motiv, sistemul de climatizare al RN30 a fost înlocuit cu un film de protecţie pentru razele infraroşii, aplicat pe geamurile prototipului. Spre deosebire de filmele metalice, acesta este complet transparent şi permite trecerea luminii şi a semnalelor telefonice sau GPS.

Tabloul de bord şi panourile din portierele prototipului RN30 sunt realizate din fibre naturale ranforsate cu adezivul pe bază de apă Acrodur® – o soluţie compatibilă cu mediul, care permite componentelor auto să aibă o greutate redusă şi să fie finisate în diferite moduri pentru un design excepţional.

Culoare şi opţiuni nelimitate pentru design de la BASF

Stratul de culoare “Performance Blue” din gama ColorPro IC pe bază de apă reprezintă una dintre cele mai noi generaţii de culori individuale cu spectru larg de nuanţe şi calitate încă neegalată, ceea ce conferă prototipului RN30 un aspect uluitor. În plus, lacul transparent inovator iGloss®, cu efect avansat de curăţare facilă, ajută la minimizarea micro-zgârieturilor. La interior, tehnologia pentru aplicarea vopselelor – valure™, conferă opţiuni nelimitate de design, precum şi combinaţii unice de materiale compatibile cu interioarele auto, inclusiv pielea. Suprafeţele vopsite cu această tehnologie respiră uşor şi rămân plăcute la atingere.

Industria constructoare de automobile reprezintă una dintre industriile-cheie dedicate clienţilor BASF. În anul 2015, vânzările companiei în domeniul auto au atins un total de 10,2 miliarde euro, reprezentând aproximativ 14% din vânzările Grupului BASF. Compania furnizează şi dezvoltă soluţii şi materiale funcţionale care permit construcţia mult mai eficientă a automobilelor şi care au un impact mult mai redus asupra mediului, indiferent de tehnologia de transmisie utilizată.

Gama de produse include, între altele, materiale plastice utilizate în industria constructoare de automobile, poliuretan şi spume speciale, capitonaje, pigmenţi, catalizatori, aditivi de carburanţi şi lichide de frână, precum şi materiale pentru baterie.

Adaugati comentariu