Companiile de închirieri auto, obligate să includă toate taxele în preţ

Cinci lideri din sectorul închirierilor auto, Avis, Europcar, Enterprise, Hertz şi Sixt, au schimbat modul în care prezintă preţurile de închiriere a autovehiculelor, acestea devenind pe deplin clare şi transparente pentru consumatori, a anunţat Comisia Europeană.



Până acum, aceste societăţi în cauză nu au pus în aplicare pe deplin unele dintre angajamentele pe care şi le-au asumat, astfel încât Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE să considere că acestea respectă pe deplin legislaţia UE privind protecţia consumatorilor. Evaluarea publicată de Comisia Europeană ia notă de faptul că

  • Enterprise şi Sixt au efectuat acum toate modificările necesare.
  • Avis s-a angajat să efectueze restul modificărilor până în mai 2019.
  • Europcar, din care face parte în prezent Goldcar, va pune în aplicare restul modificărilor până în iunie 2019.
  • Hertz s-a angajat să efectueze toate modificările necesare cel târziu în primul trimestru al anului 2020.

„Datorită presiunii noastre, nu veţi mai avea surprize neplăcute atunci când vă prezentaţi la biroul societăţii de închirieri auto. Este cu adevărat frustrant să îţi începi concediul plătind costuri suplimentare neprevăzute şi citind contracte complicate. Doresc ca toţi consumatorii europeni să se bucure pe deplin de zilele libere, fără să îşi facă griji că vor avea surprize neplăcute atunci când vor primi facturile finale.”, a arătat Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen.

Societăţile s-au angajat:

  • să includă toate taxele în preţul total de rezervare: Consumatorilor li se va afişa acum pe site-ul web un tarif global care corespunde preţului final pe care vor trebui să îl plătească. Acest tarif trebuie să includă toate costurile suplimentare, cum ar fi costurile specifice aferente serviciului de alimentare cu combustibil, taxele de aeroport, suprataxele pentru conducătorii auto tineri sau comisionul perceput pentru predarea autovehiculului într-un loc diferit de locul de preluare;
  • să prezinte în mod clar principalele servicii de închiriere, cu precizarea termenelor şi a condiţiilor în toate limbile naţionale:Consumatorii nu se vor mai confrunta cu informaţii neclare sau înşelătoare cu privire la principalele caracteristici ale închirierii, cum ar fi kilometrajul inclus, politica societăţii referitoare la combustibil, condiţiile de anulare a rezervării, cerinţele în materie de garanţii etc.;
  • să precizeze în mod clar în oferta de închiriere preţul şi condiţiile aplicabile serviciilor opţionale, în special în ceea ce priveşte asigurarea care reduce suma datorată în cazul producerii unor daune. Ar trebui să se precizeze în mod clar prestaţiile acoperite de preţul de închiriere de bază în cazul producerii unor daune şi, în special, ce obligaţii de plată revin în continuare conducătorului auto într-un astfel de caz. Dacă se achiziţionează o asigurare suplimentară sau o scutire de plată în cazul producerii unor daune, ar trebui, de asemenea, să se precizeze în mod clar, înainte de acceptarea ofertei de către consumator, ce este sau nu este inclus.

Sursa: Comisia Europeană

Adaugati comentariu