Comisia Europeană propune noi standarde Euro 7 pentru a reduce emisiile poluante de la vehicule

Comisia Europeană a prezentat, astăzi, o propunere de reducere a poluării aerului provenită de la autovehiculele noi vândute în UE, pentru a îndeplini obiectivul de poluare-zero conform Pactului ecologic european, menținând în același timp vehiculele la prețuri accesibile pentru consumatori și promovând competitivitatea Europei.
Euro 7

Potrivit Executivului comunitar, transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe. Noile standarde Euro 7 vor asigura vehicule mai curate pe șosele și o calitate îmbunătățită a aerului, protejând sănătatea cetățenilor și a mediului.

”Standardele Euro 7 și standardele de emisii de CO2 pentru vehicule se completează pentru a oferi cetățenilor aer de calitate, deoarece, în special, utilizarea crescută a vehiculelor electrice creează anumite beneficii pentru calitatea aerului. Cele două seturi de reguli oferă lanțului de aprovizionare auto o direcție clară pentru reducerea emisiilor poluante, inclusiv prin utilizarea tehnologiilor digitale”, arată Comisia Europeană.

Conform propunerii Comisiei, data intrării în vigoare a noului regulament este 1 iulie 2025 pentru autoturisme și camionete noi și 1 iulie 2027 pentru vehiculele grele noi (camioane și autobuze). Excepții limitate se aplică vehiculelor construite de producători de volum mic.

În opinia Comisiei, noile standarde Euro 7 vor asigura faptul că autoturismele, utilitarele ușoare, camioanele și autobuzele sunt mult mai curate în condiții reale de conducere, ceea ce reflectă mai bine situația din orașele în care problemele de poluare a aerului sunt cele mai mari și pentru o perioadă mult mai lungă decât în ​​conformitate cu normele actuale. Propunerea abordează emisiile de la țevile de eșapament, precum și de la frâne și anvelope. De asemenea, contribuie la realizarea noilor standarde mai stricte de calitate a aerului propuse de Comisie la 26 octombrie 2022.

”În timp ce normele privind emisiile de CO2 vor conduce la implementarea vehiculelor cu emisii zero, este important să ne asigurăm că toate vehiculele de pe drumurile noastre sunt mult mai curate. În 2035, toate mașinile și utilitarele noi vândute în UE vor avea zero emisii de CO2. Cu toate acestea, în 2050, se preconizează că peste 20% dintre mașini și camionete și mai mult de jumătate dintre vehiculele grele de pe străzile noastre vor continua să emită poluanți din țeava de eșapament. Vehiculele electrice cu baterie, de asemenea, provoacă poluare de la frâne și prin microplasticele din anvelope”, precizează Executivul comunitar.

Regulile Euro 7 vor reduce toate aceste emisii și vor menține vehiculele la prețuri accesibile consumatorilor.

Noile cerințe bazate pe standardele Euro 7

Propunerea înlocuiește și simplifică normele anterioare privind emisiile pentru autoturisme și furgonete (Euro 6) și pentru camioane și autobuze (Euro VI), stabilite separat. Regulile standardelor Euro 7 fixează limitele de emisie pentru toate autovehiculele, adică autoturisme, camionete, autobuze și camioane, sub un singur set de reguli. Noile reguli sunt neutre din punct de vedere al combustibilului și al tehnologiei, punând aceleași limite, indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, combustibili alternativi sau au propulsie electrică.

Acestea vor contribui la:

Controlul mai bun al emisiilor de poluanți atmosferici de la toate vehiculele noi: prin lărgirea gamei de condiții de condus care sunt acoperite de testele de emisii pe șosea. Acestea vor reflecta acum mai bine gama de condiții în care circulă vehiculele în Europa, inclusiv la temperaturi de până la 45°C sau în călătorii scurte tipice navetei zilnice.

Actualizarea și înăsprirea limitelor pentru emisiile poluante: limitele vor fi înăsprite pentru camioane și autobuze, în timp ce cele mai mici limite existente pentru autoturisme și camionete se vor aplica acum, indiferent de combustibilul utilizat de vehicul. Noile reguli stabilesc, de asemenea, limite de emisie pentru poluanții anterior nereglementați, cum ar fi emisiile de protoxid de azot de la vehiculele grele.

Reglementarea emisiilor de la frâne și anvelope: regulile privind standardele Euro 7 vor fi primele standarde de emisii la nivel mondial care vor depăși reglementarea emisiilor din țevile de eșapament și vor stabili limite suplimentare pentru emisiile de particule de la frâne și norme privind emisiile de microplastice din anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.

Mașinile noi rămân curate mai mult timp: toate vehiculele vor trebui să respecte regulile pentru o perioadă mai lungă decât până acum. Conformitatea pentru mașini și autoutilitare va fi verificată până când aceste vehicule ating 200.000 de kilometri și împlinesc 10 ani. Acest lucru dublează cerințele de durabilitate existente în conformitate cu normele Euro 6/VI (100.000 de kilometri și vârsta de 5 ani). Creșteri similare vor avea loc pentru autobuze și camioane.

Sprijinirea implementării vehiculelor electrice: noile reguli vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în mașini și furgonete pentru a crește încrederea consumatorilor în vehiculele electrice. Acest lucru va reduce, de asemenea, nevoia de înlocuire a bateriilor la începutul vieții unui vehicul, reducând astfel nevoia de noi materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor.

Utilizarea pe deplin a posibilităților digitale: regulile Euro 7 vor asigura că vehiculele nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate de autorități într-un mod facil, folosind senzori din interiorul vehiculului pentru a măsura emisiile pe toată durata de viață a unui vehicul.

Propunerea Comisiei va fi înaintată Parlamentului European și Consiliului în vederea adoptării acesteia de către colegislatori.

Transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe. În 2018, peste 39% din emisiile NOx și 10% din emisiile primare de PM2,5 și PM10 din UE au provenit din transportul rutier. Aceste procente sunt mult mai mari în orașe, unde transportul este în mod regulat principalul contributor la poluarea aerului. Se estimează că transportul rutier a provocat aproximativ 70.000 de decese premature în UE-28 în 2018.

În 2035, Euro 7 va reduce emisiile totale de NOx de la mașini și camionete cu 35% față de Euro 6 și cu 56% față de Euro VI de la autobuze și camioane. În același timp, particulele din țeava de eșapament vor fi diminuate cu 13% de la mașini și camionete și cu 39% de la autobuze și camioane, în timp ce particulele de la frânele unui autoturism vor fi mai scăzute cu 27%.

În urma scandalului Dieselgate, Comisia a introdus noi teste pentru măsurarea emisiilor de pe drumuri (metoda RDE) și a sporit puterea de supraveghere a pieței a statelor membre și a Comisiei, pentru a se asigura că vehiculele sunt la fel de curate cum era de așteptat conform normelor Euro 6.

Normele privind emisiile de poluanți sunt complementare normelor privind emisiile de CO2. În această propunere a fost luată în considerare obiectivul convenit de reducere cu 100% a CO2 până în 2035 pentru mașini și furgonete. Comisia va revizui în lunile următoare standardele de CO2 pentru camioane și autobuze.

”Nu putem accepta o societate în care expunerea la poluarea aerului este responsabilă pentru mai mult de 300.000 de decese premature numai în UE-27 anual. Noile reguli ne vor ajuta să respirăm un aer mai curat și vor ajuta sectorul să devină mai ecologic și mai rezilient. Trebuie să rămânem la obiectivul Pactului ecologic european și să devenim cei care stabilesc standardele la nivel global”, a precizat Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Campanie de digitalizare: Bosch încheie un parteneriat cu IBM în domeniul informaticii cuantice

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 13,7% în primele 9 luni

 

 

 

Adaugati comentariu