Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) și-a manifestat serioase îngrijorări cu privire la propunerea Comisiei Europene privid noile standarde pentru emisiile poluante de la mașini și utilitare ușoare (Euro 7) și de la camioane și autobuze (Euro VII).
Potrivit ACEA, cu normele actuale Euro 6/VI, Uniunea Europeană are cele mai cuprinzătoare și stricte standarde pentru emisiile de poluanți (NOx și PM) din lume, iar emisiile de la țeava de eșapament se află deja la un nivel abia măsurabil, datorită tehnologiei de ultimă oră pentru vehicule.
„Industria auto își ia foarte în serios rolul de a reduce atât emisiile de CO2, cât și emisiile poluante. Într-adevăr, anul trecut am făcut o propunere foarte constructivă pentru un nou Euro 7 care ar aduce o reducere majoră a poluanților, îmbunătățind astfel calitatea aerului. Din păcate, beneficiul pentru mediu al propunerii Comisiei este foarte limitat, în timp ce crește considerabil costul vehiculelor. Se concentrează asupra condițiilor extreme de condus care nu au nicio relevanță în viața reală”, a explicat Oliver Zipse, președintele ACEA și CEO BMW.
Totodată, ACEA consideră că propunerea Comisiei Europene privind standardul Euro VII este deosebit de dură pentru camioane. În opinia organizației, neglijează complet trecerea rapidă la vehiculele cu emisii zero și, de asemenea, ignoră efectul viitoarelor obiective de CO2 pentru camioane.
„Pentru a se conforma Euro VII, producătorii de camioane vor trebui să mute resurse substanțiale de inginerie și resurse financiare de la vehiculele electrice cu baterii și celule de combustibil înapoi la motorul cu ardere internă. Acest lucru va afecta grav tranziția noastră la vehicule cu emisii zero. Nu este bine pentru climă, nu este bine pentru sănătatea oamenilor și nu este bine pentru industrie”, a declarat Martin Lundstedt, CEO al Grupului Volvo și președinte al Consiliului pentru vehicule comerciale al ACEA.
„Decidenții politici ar trebui să se concentreze asupra măsurilor care accelerează reînnoirea flotelor, acordând prioritate investițiilor în vehicule cu emisii zero, care vor avea un impact mult mai mare atât asupra calității aerului, cât și asupra reducerii emisiilor de CO2”, a completat Martin Lundstedt.
În opinia ACEA, pachetul legislativ Euro 7/VII nu va fi probabil finalizat înainte de jumătatea anului 2024, având în vedere, mai ales, lista lungă de teste suplimentare pe care o solicită. Datele de implementare propuse – iulie 2025 pentru mașini și camionete și iulie 2027 pentru vehiculele grele – sunt nerealiste, având în vedere numărul mare de modele și variante de vehicule care trebuie dezvoltate, proiectate, testate și omologate înainte de atunci. ”Prin urmare, Euro 7/VII riscă să fie foarte complex și costisitor”, avertizează ACEA.
Conform organizației, contribuția particulelor care provind din uzura frânei și abraziunea anvelopelor o va depăși pe cea a emisiile de particule de evacuare. Astfel de emisii (de la toate vehiculele, inclusiv cele electrice) ar trebui să fie în centrul atenției atât în cazul Euro 7/VII, cât și în regulamentul de omologare de tip a anvelopelor, odată ce sunt pregătite noi proceduri robuste de testare.
Studiile recente arată că reînnoirea flotei mai vechi cu cele mai recente vehicule Euro 6 – alături de electrificarea vehiculelor noi – ar asigura o reducere cu 80% a emisiilor de NOx din transportul rutier până în 2035, comparativ cu 2020. Cele mai stricte scenarii Euro 7/VII (zero emisii de NOx) ar reduce emisiile de NOx cu mai puțin de 5% suplimentar pentru mașini și camionete și cu doar 2% suplimentar pentru camioane.
Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) reprezintă cei 16 mari producători de mașini, utilitare ușoare, camioane și autobuze din Europa: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars și Volvo Group.
CITEȘTE ȘI:
Comisia Europeană propune noi standarde Euro 7 pentru a reduce emisiile poluante de la vehicule
Campanie de digitalizare: Bosch încheie un parteneriat cu IBM în domeniul informaticii cuantice
Comentați?