Cofinanţare majorată de la Comisia Europeană pentru un sector din Autostrada Transilvania

Rata de cofinanţare primită de la Comisia Europeană pentru sectorul de autostradă Târgu Mureş - Ogra - Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania, a crescut de la 75% la 85%, astfel că valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul de Coeziune a urcat la 1,3 miliarde de lei.
Autostrada Transilvania

Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), proiectul presupune realizarea unei legături rapide şi sigure între municipalităţile din Târgu Mureş şi Cluj prin asigurarea continuităţii secţiunii de autostradă 2B Câmpia Turzii – Cluj Napoca (Gilau) cu secţiunile 2A Ogra – Câmpia Turzii şi 1C Sighişoara – Ogra.

Astfel, este prevăzută:

  • construirea a 51, 8 km de autostradă nouă 2×2 împreună cu 4,7 km de drum de legătură 2×2 spre Târgu Mureş,
  • dezvoltarea pe termen lung a sectorului transporturilor,
    îmbunătăţirea siguranţei traficului,
  • reducerea impactului asupra mediului, reducerea numărului de
    transporturi accidentele pe drumul naţional DN15,
  • reducerea traficului de tranzit,
  • reducerea timpului de călătorie.

Proiectul, parte din Autostrada Transilvania, are o valoare de 1,8 miliarde de lei și ar trebui implementat până la 31 decembrie 2023.

Stadiul lucrărilor:

– 1C Sighişoara – Ogra

  • 1C1 Sighişoara – Târgu Mureş ( 43,54 km). Pe acest lot există un Studiu de Fezabilitate, dar şi aici sunt în plan corecţii de traseu pentru eliminarea a două intersecţii cu linii de înaltă tensiune de 220 KV (km 141+800 şi 144+100);
  • 1C2 Târgu Mureş – Ungheni (4,5 km autostradă) şi drum de legătură (4,5 km) până în DN 15, în apropiere de Târgu Mureş. Lotul este în execuţie după licitaţia câştigată de compania Strabag în luna mai 2020, finalizarea sa fiind prognozată pentru luna decembrie 2021. Valoarea contractului este de 192 milioane de lei (fără TVA). Lucrările la acest segment au început, de fapt, în urmă cu 6 ani, dar contractul iniţial, încheiat cu asocierea Lemacons&Vega 93&Arcada, a fost reziliat din cauza CNAIR care nu şi-a făcut treaba. Ulterior, lotul a fost reintrodus într-o licitaţia care s-a finalizat acum, după 4 ani.
  • 1C3 Ungheni – Ogra (10,1 km). Tronsonul este în circulaţie din luna decembrie 2018.

– 2A Ogra – Câmpia Turzii

  • 2A1 Ogra – Iernut (3,6 km). Lotul este în circulaţie din luna decembrie 2018.
  • 2A2 Iernut – Cheţani (17,9 km). Acest sector este aproape finalizat, deschiderea circulaţiei fiind o chestiune de zile. Contractul are o valoare de 437,63 milioane de lei, fiind semnat cu asocierea Astaldi – Max Bogl.
  • 2A3 Cheţani – Câmpia Turzii (15,69 km). Lotul este realizat de asocierea Straco Grup – Specialist Consulting – Total Road, cu o valoare a contractului de 279,7 milioane de lei. Noul termenul estimat pentru recepţie este anul 2021, stadiul fizic fiind de 32,8%. Pe acest segment de autostradă se lucrează de 4 ani, iar finalizarea lucrărilor a fost prelungită de cinci ori. Ministrul Transporturilor spune că antreprenorul a licitat de la început mult sub valoarea lucrării, la 46%.

– 2B Câmpia Turzii – Gilău (52,5 km). Acest sector se află în circulaţie din 2009.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Gigantul auto chinez SAIC va lansa cel puțin 10 modele de vehicule cu hidrogen

Primul pas pentru granturile destinate IMM-urilor, în valoare de 1 mld. euro

Daimler va plăti o amendă de 1,5 miliarde de dolari în SUA pentru trucarea testelor de poluare

 

 

 

Adaugati comentariu