Advertisement

faruri
Home Administrare flote Juridic Codul Rutier. Ce pierzi dacă maşina are faruri personalizate

Codul Rutier. Ce pierzi dacă maşina are faruri personalizate

Senatul a adoptat un proiect lege care sancţionează cu reţinerea certificatului de înmatriculare utilizarea unor faruri personalizate, puternice şi intermitente, precum şi a unor sisteme care perturbă buna funcţionarea a dispozitivelor de supraveghere a traficului.

Iniţiativa legislativă modifică OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (Codul Rutier) şi urmăreşte reducerea accidentelor rutiere grave care au loc în urma coliziunii între autoturisme mici şi maşini de mare tonaj, TIR-uri.

„În ultima perioadă, se remarcă faptul că maşinile de mare tonaj care tranzitează ţara noastră sau efectuează transport intern şi internaţional prezintă o serie de modificări la nivelul sistemului de lumini. De multe ori sunt instalate sisteme suplimentare personalizate, nestandardizate, care luminează puternic şi intermitent pe timpul nopţii. Aceste lumini nu au nici o funcţionalitate în afară de personalizarea respectivului autovehicul de mare tonaj şi pot reprezenta un pericol în traficul rutier pe timp de noapte, când conducătorii auto aflaţi la volanul autoturismelor pot resimţi senzaţii de orbire de moment şi pot avea reacţii instantanee ce pot conduce la derapajul nnaşinii de pe carosabil şi pierdea controlului asupra acesteia”, şi-au motivat propunerea legislativă iniţiatorii, un grup de trei deputaţi.

 

CITIŢI ŞI: Lipsa centurii de siguranţă, amendată cu 290 – 435 de lei

 

Astfel, articolul 44, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

Concret, proiectul legislativ modfică două articole din OUG 195/2002.

„(4) in circulaţia pe drumurile publice se interzice deţinerea la vedere, montarea şi folosirea mijloacelor speciale de avertizare sonoră şi sistemelor de lumini suplimentare personalizate, nestandardizate, care luminează puternic şi intermitent pe timpul nopţii, pe şi în alte autovehicule decât cele prevăzute la art. 32 alin. (2), precum şi deţinerea, montarea sau folosire pe autovehicule a sistemelor care perturbă buna funcţionarea a dispozitivelor de supraveghere a traficului.”

De precizat că art. 32 alin. (2) indică instituţiile autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, precum pompierii, poliţia, ANAF, MApN, SRI, etc.

Totodată, la articolul 112 alineatul (1), care stabileşte situaţiile în care politia rutiera retine certificatul de inmatriculare sau de inregistrare ori dovada  inlocuitoare a acestuia, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„c) vehiculul circulă noaptea fără faruri sau lămpi de semnalizare, dispozitive de iluminare şi semnalizare luminoase, mijloace fluorescent reflectorizante, sisteme de iluminat personalizate care luminează puternic şi intermitent, prevăzute în normele tehnice în vigoare.”

Proiectul legislativ a primit şi sprijinul Guvernului, urmând a fi transmis spre dezbatere Camerei Deputaţilor, forul decizional.

 

CITIŢI ŞI:

Industria auto intră în „furtuna perfectă”

Cum afli starea maşinii după fumul de eşapament

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Euroins
AsigurăriJuridic

Decizie definitivă a Curții de Apel București în cazul falimentului Euroins

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a luat act de hotărârea Curții de...

talentele
Juridic

Reinventarea pieței muncii: cinci chei de actualitate pentru a atrage și reține talentele

Identificarea modului prin care companiile își pot transforma forță de muncă într-unul...

Byd
Juridic

BYD, Geely și SAIC, dar și BMW și Tesla dau în judecată Comisia Europeană

Trei dintre cele mai mari companii auto chineze, BYD, Geely și SAIC,...

trump
Flotă verdeJuridic

Cum va fi afectată industria mașinilor electrice din SUA de ordinele executive ale președintelui Trump

Președintele Trump și-a început mandatul semnând un val de ordine executive, multe...