Inteligența artificială (AI) devine din ce în ce mai importantă pentru mobilitate. De aceea, Continental a dezvoltat acum un cod de etică pentru utilizarea unor astfel de sisteme de autoînvățare, ceea ce face compania tehnologică unul dintre pionierii acestei industrii.
„Inteligența artificială poate și trebuie să fie programată și utilizată numai în conformitate cu principii etice clare”, explică Dirk Abendroth, directorul tehnologic al Continental Automotive. „Algoritmii inteligenți joacă un rol imens în industria auto, cum ar fi în cazul conducerii autonome. În calitate de companie tehnologică, suntem responsabili să ne asigurăm că toate evoluțiile produselor noastre și procesele interne sunt în conformitate cu standardele etice. Acesta este motivul pentru care procesul decizional bazat pe AI trebuie să fie întotdeauna nediscriminatoriu”.
Codul etic corespunde reglementărilor internaționale, cum ar fi liniile directoare ale UE privind etica. Acesta se aplică tuturor locațiilor Continental din întreaga lume și servește drept ghid pentru toți partenerii de colaborare ai companiei.
Noul cadru de reglementare se concentrează pe transparența deciziilor computerizate, precum și pe securitatea datelor. În cazul în care computerele preiau sarcini cheie din activitate, o condiție prealabilă de acceptare a acestui lucru este aceea ca oamenii să înțeleagă cum funcționează un astfel de sistem de autoînvățare. De unde sunt preluate datele? Ce pași de procesare duc la ce acțiuni? Cum sunt stocate datele? Pe plan intern, de exemplu în managementul resurselor umane, procesele de lucru care implică utilizarea inteligenței artificiale sunt conforme cu celelalte reglementări Continental, cum ar fi cele referitoare la egalitate? Astfel de întrebări – și deci reglementări – sunt esențiale atunci când vine vorba de modelarea mobilității viitorului. Din ce în ce mai multe funcții de zi cu zi sunt aproape de neimaginat fără AI: asistenții de voce în smartphone-uri, metodele de diagnostic în sectorul medical și aplicațiile de navigație sunt toate exemple importante.
Continental se bazează pe inteligența artificială pentru o gamă largă de produse. Acestea includ sisteme de asistență a șoferului bazate pe camere cu recunoașterea obiectelor, sisteme de asistență la întoarcere și recunoașterea gesturilor ca mijloc de comunicare între oameni și vehicule. Astfel de sisteme cu funcții AI sunt capabile să prelucreze cantități mari de date aproape în timp real și să ofere rezultate mai bune cu fiecare informație nouă primită.
Compania dezvoltă tehnologii și servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluții sigure, eficiente, inteligente și accesibile pentru autovehicule, mașini, trafic și transport. Continental a realizat în 2019 o cifră de afaceri de 44,5 miliarde de euro și are în prezent aproximativ 240.000 de angajați în 59 de țări și piețe.
În perioada 1999-2019, Continental a investit circa 1.8 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele 5 arii de activitate Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener într-un joint-venture în Iași şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea la finalul anului 2019, aproximativ 20.000 de angajaţi, din care o treime sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte.
CITEȘTE ȘI:
Infrastructura rutieră are nevoie de investiţii de 41 mld. de euro în următorii 10 ani
Înmatriculările de autoturisme noi, în scădere cu peste 30% în primele cinci luni
Comentați?