Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, miercuri, inițierea procedurii de achiziție publică a lucrărilor de construcție pentru Autostrada Ploiești – Buzău, prin transmiterea documentației de atribuire către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) în vederea verificării.
Potrivit CNAIR, acest sector de autostradă, parte din A7, este împărțit în 3 loturi:
- Lot 1 Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000
- Lot 2 Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350
- Lot 3 Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250
În cadrul acestor contracte, în lungime totală de 63,25 km, se vor executa 42 de poduri și pasaje.
Proiectul mai prevede platarea unor perdele forestiere între Ploieşti şi Buzău, pe 60 de km, respectiv 160 de hectare, patru spaţii de servicii generoase, dotate cu infrastructură pentru vehicule electrice, modernizarea a zeci de kilometri de drumuri auxiliare, precum şi şase noduri rutiere.
Pentru autostradă, viteza de proiectare este de 140 km/h, iar pentru nodurile rutiere, în funcție de tipul acestora, de 60 km/h și de 80 km/h.
Autoritățile au propus ca lucrările de construcție să fie finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Autostrada Ploiești – Buzău este primul tronson din cele patru ale viitoarei Autostrăzi A7 Ploiești – Pașcani. Aceasta va continua cu încă două drumuri expres, Pașcani-Suceava și Suceava – Siret, până la granița cu Ucraina.
CITEȘTE ȘI:
Ce li se pregătește candidaților la examenul pentru permis auto, dar și șoferilor începători
EY România lansează o soluție digitală pentru calculul impozitului pe profit
Arval va continua să susțină și să recomande adoptarea în masă a vehiculelor electrice în România
Comentați?