Advertisement

permisul de conducere
Home Administrare flote Juridic Ce li se pregătește candidaților la examenul pentru permis auto, dar și șoferilor începători

Ce li se pregătește candidaților la examenul pentru permis auto, dar și șoferilor începători

În condițiile unei promovabilități reduse atât la proba teoretică, cât și la proba practică în cadrul examenului pentru permis auto, Ministerul Afacerilor Interne, prin DRPCIV, se pregătește să adopte o serie de măsuri care vor duce atât la îmbunătățirea pregătirii viitorilor șoferi, cât și la responsabilizarea celor începători, în primul an de conducere.

Promovabilitatea înregistrată la proba teoretică a examenului pentru permis auto se situează sub 50%, procent care este direct influenţat, atât de complexitatea probei, cât şi de pregătirea deficitară a candidaților, arată ministrul de Interne, Lucian Bode. Potrivit acestuia, promovabilitatea la proba practică a examenului este de aproximativ 55%.

În acest context, ministrul de Interne arată că Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) are în vedere ”modificare substanţială a procedurii de desfăşurare a activităţii de examinare în vederea obţinerii permisului de conducere, urmărind stabilirea unor atribuţii şi responsabilităţi clare pentru toţi factorii implicaţi”.

Astfel, se analizează posibilitatea modificării Ordinului ministrului administrației şi internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere, prin implementarea unui sistem diferit de evaluare bazat pe separarea modulelor teoretic și practic. ”În prezent, această propunere a fost înaintată Ministerului Transporturilor şi lnfrastructurii pentru a fi inclusă, împreună cu alte măsuri care vizează examenul pentru obţinerea permisului de conducere, în Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră pentru perioada 2021 -2030”, explică Lucian Bode.

Totodată, pentru creşterea calităţii activităţii de examinare, DRPCIV are în vedere şi modificarea prevederilor Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 260/2011 pentru stabilirea normelor privind formarea, evaluarea, examinarea, atestarea şi controlul examinatorilor care participă la desfăşurarea examenelor practice pentru permis auto, în vederea creşterii ariei de selecţie a poliţiştilor ce urmează a fi atestaţi ca examinatori, precum şi a îmbunătăţirii pregătirii şi evaluării periodice a politiştilor examinatori.

Pe de altă parte, ministrul de Interne consideră că o creştere a exigenţei exclusiv în activitatea de examinare nu va duce la o sporire gradul de responsabilizare al viitorilor conducători auto, fiind necesară o îmbunătățire a procesului de pregătire.

”Legislaţia actuală aduce responsabilitatea exclusiv în zona de examinare care reprezintă ultima etapă a procesului de obţinere a permisului de conducere, care începe cu evaluarea medicală şi psihologică a candidatului, pregătirea în cadrul şcolilor de conducători auto şi evaluarea minimă şi obiectivă înainte de înscrierea la examenul organizat de DRPCIV, proces care se reflectă în principal în promovabilitatea la proba teoretică. Prin urmare, o creştere a exigenţei exclusiv în activitatea de examinare nu este de natură să crească gradul de responsabilizare al viitorilor conducători auto, procesul de pregătire al acestora fiind unul cu relevanţă majoră în comportamentul rutier viitor, fapt pentru care apreciem că se impune îmbunătăţirea întregului proces, nu numai a etapei finale, explică ministrul Lucian Bode.

Totodată, având în vedere analiza efectuată cu privire la cadrul legislativ european, acesta consideră utilă implementarea în legislaţia naţională a unor prevederi care să responsabilizeze conducătorii auto în primul an după obţinerea unui permis auto, ca de exemplu anularea dreptului de a conducere sau creşterea perioadei de suspendare, în funcţie de abaterile săvârşite, precum şi identificarea şi utilizarea la nivel naţional în timpul desfăşurării probei practice a unei infrastructuri rutiere adecvate, care să permită dezvoltarea unor viteze de peste 50km/h, fără a afecta buna desfăşurare sau siguranţa traficului rutier.

 

CITEȘTE ȘI:

EY România lansează o soluție digitală pentru calculul impozitului pe profit

Cum poți plăti eficient taxa de drum în Bulgaria?

Arval va continua să susțină și să recomande adoptarea în masă a vehiculelor electrice în România

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Săptămâna de muncă de 4 zile
Juridic

Săptămâna de muncă de 4 zile în România: cum se aplică și ce avantaje are

În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională...

permisele de conducere
Juridic

Șoferii sunt anunțați prin SMS și e-mail când le expiră permisele de conducere

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculari a lansat, în luna iulie...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...