Advertisement

Buzău – Focșani
Home Infrastructură CNAIR analizează studiile de fezabilitate pentru autostrăzile Buzău – Focșani și Focșani – Bacău

CNAIR analizează studiile de fezabilitate pentru autostrăzile Buzău – Focșani și Focșani – Bacău

Studiile de fezabilitate pentru sectoarelor de autostradă Buzău – Focșani și Focșani – Bacău, parte din Autostrada A7 Ploieşti – Paşcani, au fost transmise către CNAIR de proiectant, societatea Consitrans, acestea aflându-se în analiza Companiei de Drumuri.

Astfel, pentru Autostrada Buzău – Focșani, documentația a fost transmisă în data de 8 octombrie 2021, studiul Geotehnic, parte a acestuia, verificat de experții din cadrul CNAIR, în concordanță cu cerințele de calitate impuse, fiind aprobat în data de 13 octombrie 2021.

”Studiul de Fezabilitate pentru acest obiectiv de investiții se află în prezent în procesul de analiză și verificare la nivelul Companiei, conform prevederilor și termenelor contractuale, urmând ca ulterior să fie prezentat, în vederea aprobării, în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR. De asemenea, la acest moment sunt parcurse ultimele etape în vederea obținerii Acordului de Mediu”, a transmis CNAIR.

Traseul Autostrăzii Buzău – Focşani, parte din Coridorul 3 – Bucureşti – Regiunea NE (OR3), va începe în sud-estul municipiului Buzău, asigurând legătura cu DN 2 printr-un drum de legătură şi se termină în partea de nord a municipiului Focşani.

Astfel, traseul trece pe lângă localitățile Vadu Paşii, Cochirleanca, Ziduri, Valea Râmnicului, Râmnicelu şi municipiul Râmnicu Sărat, localităţi ce aparţin judeţului Buzău şi pe lângă localitățile Sihlea, Gugeşti, Slobozia Ciorăşti, Milcovul, Răstoaca, Vânători, Câmpineanca, oraşul Odobeşti şi municipiul Focşani, din judeţul Vrancea.

Lungimea totală a traseului este de aproximativ 82,44 km şi se împarte în 4 tronsoane distincte:

  • Tronsonul 1 – Buzău (Autostrada Ploieşti – Buzău) şi Vadu Paşii (Drum de legătură către DN 2);
  • Tronsonul 2 – Vadu Paşii (Drum de legătură către DN 2) – Râmnicu Sărat (DN 22);
  • Tronsonul 3 – Râmnicu Sărat (DN 22) – Mândreşti Munteni (DN 23);
  • Tronsonul 4 –Mândreşti Munteni (DN 23) – Focşani Nord (DN 2).

Referitor la obiectivul Autostrada Focșani – Bacău, CNAIR a anunțat că spcoetatea Consitrans a înaintat luni, 11 octomrbie 2021, Studiul de Fezabilitate, varianta “draft”, în vederea analizării de către experți. ”Pentru operativitate, documentul a fost înaintat sub acestă formă, în vederea emiterii de observații/recomandări, astfel încât documentația finală să fie conformă cu standardele de calitate proprii unui proiect matur, pregătit pentru etapa de execuție a lucrărilor”, a transmis CNAIR.

Proiectul şoselei de mare viteză prevede realizarea unui tronson de autostradă cuprins între municipiile Focșani (zona de Nord-Est), de la intersecția cu Autostrada Buzău – Focșani, și Bacău (zona de Sud-Est), până la intersecția cu șoseaua de centură. Valoarea investiției se ridică la 9,79 miliarde de lei.

Potrivit proiectului, Autostrada Focșani – Bacău va avea o lungime totală de a 95,902 km, traseul fiind localizat pe teritoriul judeţelor Vrancea, de la km 0+000 până la km 52+427 și Bacău, de la km 52+427 pana la km 95+902,35.

Execuția lucrărilor va fi împărțită în trei tronsoane dinstincte:

  • Tronsonul 1 – Focșani (Autostrada Buzău – Focșani) și Domnești Târg (km.0+000 – km.35+600);
  • Tronsonul 2 – Domnești Târg – Răcăciuni (km.35+600 – km.74+380);
  • Tronsonul 3 – Răcăciuni- municipiul Bacău (km.74+380 – km.95+902).

Sectoarele Buzău – Focșani și Focșani – Bacău fac parte din Autostrada A7 Ploieşti – Paşcani, cu o lungime de aproximativ 330 km, va fi realizată din patru tronsoane: Ploieşti-Buzău; Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani; Focşani-Mărăşeşti-Adjud-Bacău şi Bacău-Roman-Paşcani. De aici se vor desprinde alte două tronsoane, în lungime totală de 120 km, Paşcani-Vereşti-Suceava şi Suceava-Siret-graniţa cu Ucraina.
Împreună cu sectorul Bucureşti-Ploieşti, parte din Autostrada A3 Transilvania, viitoarea Autostradă A7 Ploieşti – Paşcani va completa ruta Coridorului IX Pan-European pe teritoriul românesc.

Centrele urbane conectate pe acest coridor sunt: Bucureşti, Ploieşti, Mizil, Buzău, Râmnicu Sărat, Focşani, Mărăşeşti, Adjud, Bacău, Roman, Paşcani, Suceava şi Siret.

 

CITEȘTE ȘI:

Porsche și Michelin susțin fermierii din Indonezia cu plantații de cauciuc

Rabla Plus 2021. Persoanele juridice au achiziţionat aproape 1.300 de autovehicule ”verzi”

Franța vrea să ajungă la o producție anuală de 2 milioane de vehicule electrificate în 2030

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...