Consiliul Tehnico Economic al CNAIR a avizat, joi, indicatorii necesari construcției Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
Drumul de mare viteză va avea o lungime de 51 de km și va asigura legătura între Autostrada A7 Moldova, pe secțiunea Bacău – Pașcani, DN 2 și DN 15.
Pe traseul care va tranzita județele Bacău și Neamț vor fi construite inclusiv 6 viaducte, 17 pasaje, 7 poduri, 2 spații de servicii, 1 Centru de Intretinere și Coordonare și 5 noduri rutiere (Nod rutier A7, Nod rutier Racova, Nod rutier Podoleni, Nod rutier Săvinești și Nod rutier PiatraNeamț).
Punctul de început al șoselei este amplasat la km 8+400 al Autostrăzii Bacău – Paşcani, la aproximativ 6 km faţă de nodul rutier a VO Bacău cu drumul de legătură al variantei, DN 2- DN 15. În cpntinuare, drumul expres traversează DN 2 şi CF Bacău – Bicaz, se desfăşoară la sud de localitatea Bereşti-Bistriţa, trece pe lângă localităţile Făgeţel, Gura Văii, Halmacioaia şi Racova după care se îndreaptă spre vest trecând pe malul drept al râului Bistriţa, cu traversarea canalului de aducţiune al CHE Costişa pe raza UAT Racova şi urmează cursul Bistriţei, relativ paralel, după care traseul merge spre nord est, traversând din nou râul Bistriţa şi canalul de aducţiune al CHE Costişa pe raza UAT Podoleni, apoi supratraversează DN15. În continuare drumul expres ocoleşte pe la vest localitatea Traian şi pe la est localitatea Slobozia, intersectează DJ157, iar traversarea râului Cracău continuă spre nord vest, spre zona limitei administrative a UAT-urilor Piatra-Neamţ şi Dumbrava Roșie, unde intersectează DJ 156A, acesta fiind punctul final.
Construcția acestui nou drum expres va fi finanțată prin fonduri europene nerambursabile, alocate prin Programul Transport.
Șoseaua de mare viteză, proiectată pentru o viteză de 120 km/oră, va avea lăţimea platformei de 26 m, incluzând partea carosabilă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, bandă mediană și acostamente.
CITEȘTE ȘI:
UNSAR: Aproximativ 79% dintre şoferii păgubiţi ar apela la un service în contract cu asigurătorii
Comentați?