Advertisement

Bacău - Piatra Neamţ
Home Infrastructură CNAIR a avizat indicatorii Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, în lungime de 51 de km

CNAIR a avizat indicatorii Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, în lungime de 51 de km

Consiliul Tehnico Economic al CNAIR a avizat, joi, indicatorii necesari construcției Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.

Drumul de mare viteză va avea o lungime de 51 de km și va asigura legătura între Autostrada A7 Moldova, pe secțiunea Bacău – Pașcani, DN 2 și DN 15.

Pe traseul care va tranzita județele Bacău și Neamț vor fi construite inclusiv 6 viaducte, 17 pasaje, 7 poduri, 2 spații de servicii, 1 Centru de Intretinere și Coordonare și 5 noduri rutiere (Nod rutier A7, Nod rutier Racova, Nod rutier Podoleni, Nod rutier Săvinești și Nod rutier PiatraNeamț).

Punctul de început al șoselei este amplasat la km 8+400 al Autostrăzii Bacău – Paşcani, la aproximativ 6 km faţă de nodul rutier a VO Bacău cu drumul de legătură al variantei, DN 2- DN 15. În cpntinuare, drumul expres traversează DN 2 şi CF Bacău – Bicaz, se desfăşoară la sud de localitatea Bereşti-Bistriţa, trece pe lângă localităţile Făgeţel, Gura Văii, Halmacioaia şi Racova după care se îndreaptă spre vest trecând pe malul drept al râului Bistriţa, cu traversarea canalului de aducţiune al CHE Costişa pe raza UAT Racova şi urmează cursul Bistriţei, relativ paralel, după care traseul merge spre nord est, traversând din nou râul Bistriţa şi canalul de aducţiune al CHE Costişa pe raza UAT Podoleni, apoi supratraversează DN15. În continuare drumul expres ocoleşte pe la vest localitatea Traian şi pe la est localitatea Slobozia, intersectează DJ157, iar traversarea râului Cracău continuă spre nord vest, spre zona limitei administrative a UAT-urilor Piatra-Neamţ şi Dumbrava Roșie, unde intersectează DJ 156A, acesta fiind punctul final.

Construcția acestui nou drum expres va fi finanțată prin fonduri europene nerambursabile, alocate prin Programul Transport.

Șoseaua de mare viteză, proiectată pentru o viteză de 120 km/oră, va avea lăţimea platformei de 26 m, incluzând partea carosabilă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, bandă mediană și acostamente.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

UNSAR: Aproximativ 79% dintre şoferii păgubiţi ar apela la un service în contract cu asigurătorii

 

POSA: Consiliul Concurenţei trebuie să depună eforturi pentru crearea unei pieţe concurenţiale pe segmentul reparaţiilor auto

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Timișoara-Moravița
Infrastructură

9 oferte pentru construcția primului lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus 9 oferte...

a3 Ploiești - Brașov
Infrastructură

Compania Națională de Investiții Rutiere a preluat proiectul Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a preluat de la Compania Națională...

Târgu Frumos - Lețcani
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului Târgu Frumos – Lețcani

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, astăzi, spre publicare în...

Sibiu - Făgăraș
Infrastructură

A început construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Circulația ar trebui deschisă în 2028

Antreprenorul turc Maykol a demarat construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, pentru început...