Comisia Tehnico-Economică a CNAIR a avizat varianta 1 de traseu, din cele patru propuse inițial, pentru Varianta de Ocolire (VO) Timișoara Vest.
Varianta de traseu avizată în luna noiembrie are o lungime de aproximativ 14 km și traversează unitățile administrativ teritoriale Timișoara, Săcălaz și Utvin. Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură.
Potrivit CNAIR, proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orașului din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud, acum în construcție), ce va înconjura orașul prin vest, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara.
De asemenea, VO Timișoara Vest va avea nouă lucrări de artă (poduri și pasaje).
CNAIR mai arată că, în perioada următoare, vor avea loc și alte studii necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate, contractul fiind derulat de compania Search Corporation.
Şoseaua de centură a Timişoarei a fost împărţită în trei tronsoane:
- Varianta de ocolire Timişoara Nord (linia galbenă în foto) – a intrat în circulaţie în 2009, având o lungime de 12,6 km.
- Varianta de ocolire Timişoara Sud (linia roșie în foto). Construcţia tronsonului în lungime de 25,69 km a început în martie 2020, cu 9 ani întârziere. Valoarea contractului este de 272.4 milioane de lei fără TVA. Durata de realizare este de 30 luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Lucrările sunt realizate de compania italiană Tirrena Scavi. Tronsonul va fluidiza traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe Autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.
- Varianta de Ocolire Timișoara Vest (linia albastră in foto), în lungime de 13,2 km.
CITEȘTE ȘI:
Stații de încărcare premium. Charge lounge de la Audi
Noile majorări ale accizelor la carburanți din 2022
Comentați?