ACAROM consideră inoportună introducerea taxei de solidaritate

Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) consideră ca inoportună, impunerea de noi taxe companiilor, în contextul economic actual determinat de suprapunerea a patru crize.
ACAROM

„Asociaţia Constructorilor de Automobile din România – ACAROM a luat act cu surprindere de intenţia autorităţilor naţionale de a introduce o taxă de solidaritate în cuantum de 1% din cifra de afaceri (CA) a companiilor cu CA de peste 100 de milioane de euro. În contextul economic actual, în fapt o intersectare a patru crize: pandemia Covid – 19, lipsa de componente electronice, creşterea preţurilor la energia electrică şi gaze naturale, creşterea preţurilor la materii prime, la care putem adăuga inflaţia în creştere, evenimente cu un impact puternic negativ asupra sectorului auto naţional, ACAROM consideră ca total inoportună impunerea de noi taxe companiilor”, arată Asociația.

Potrivit ACAROM, după doi ani succesivi de scădere a cifrei de afaceri, având la orizont provocări majore pentru sectorul auto (electrificare, decarbonizare, noi schimbări în mobilitate), impunerea unei noi taxe nu va face altceva decât să împovăreze şi mai mult bugetele companiilor.

Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu şi lung înainte de luarea unor asemenea decizii vor avea un impact negativ asupra sectorului auto naţional, ducând la renunţarea la planurile de investiţii în curs, la scăderea atractivităţii României ca posibilă destinaţie pentru proiecte noi, implicit la
pierderea unui număr important de locuri de muncă, atrage atenţia ACAROM.

„Considerăm că numai având un dialog deschis, corect cu autorităţile naţionale putem contribui efectiv i eficient la creşterea economică, la creşterea gradului de competitivitate şi la dezvoltarea durabilă a României”, susţin producătorii de automobile.

Asociaţia Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, reprezentant al industriei auto naţionale, însumează peste 170 de companii inclusiv Dacia şi Ford, organizaţii şi instituţii cu activităţi în sectorul auto.

Industria auto românească a generat în 2020 o cifră de afaceri de 26,4 miliarde euro, 14% din Produsul Intern Brut şi deţine o pondere de 26% din totalul exporturilor naţionale, având peste 230.000 de angajaţi direct.

Conform propunerii UDMR, susținută și de PSD, taxa de solidaritate, în cuantum de 1% pe cifra de afaceri, ar urma să fie aplicată companiilor afaceri mai mari de o sută de milioane de euro pe an, în această categorie intrând în mare parte firme multinaţionale. Reprezentanții UDMR spun că taxa de solidaritate ar putea aduce aproximativ 1,4 miliarde de euro anual la bugetul de stat.

Intenția de a taxa suplimentar marile companii a fost deja criticată de o serie de organizații patronale, precum Camera de Comerţ Americană în România (AmCham), Consiliul Investitorilor Străini, Concordia și Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România.

 

CITEȘTE ȘI:

România primește bani UE pentru autostrăzi dacă elimină 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani

Hotărârea privind relaxarea unor măsuri anti-Covid, publicată în MO. Ce ai voie să faci din 9 decembrie

 

Adaugati comentariu